​Robert Plant returnerer med nytt album

​Robert Plant returnerer med nytt album

Robert Plant slipper albumet Carry Fire 13.oktober.

Carry Fire er Plants ellevte soloalbum, og det første siden det suksessfulle Lullaby And...The Ceaseless Roar (2014). Albumet er produsert av Plant i Top Cat Studio i Box (England) og med noen ekstra innspillinger i Rockfield Studios i Wales.

Som på Lullaby And...The Ceaseless Roar har Plant også denne gangen med seg bandet The Sensational Space Shifters:

John Baggott (keyboards, moog, loops, percussion, drums, brass arrangement, t’bal, snare drum, slide guitar, piano, electric piano, bendir), Justin Adams (guitar, acoustic guitar, oud, E-bow quartet, percussion, snare drum, tambourine), Dave Smith (bendir, tambourine, djembe, drum kit) og Liam “Skin” Tyson (dobro, guitar, acoustic guitar, pedal steel, twelve-string).

De har i tillegg med flere prominente gjester: Chrissie Hynde gjør en duet med Plant på "Bluebirds Over The Mountain" (skrevet av rockabillylegenden Ersel Hickey og senere innspilt både av Richie Valens og The Beach Boys). Den albanske cellisten Redi Hasa deltar på tre spor, og det samme gjør anerkjente Seth Lakeman på fiolin og fele.

Plant og the Space Shifters (som nå inkluderer Lakeman) feirer releasen av Carry Fire med en verdensturné som starter i November 2017 i UK/Irland og deretter skal ta for seg alle verdenshjørner. Datoer vil etterhvert bli annonsert på www.robertplant.com.

Plant og bandet har vært to år sammen på veien etter slippet av Lullaby And...The Ceaseless Roar. Deres unike lyd og visjon har utviklet seg til noe enda mer kreativt og kraftig.

Plant bodde lenge i Texas før han returnerte til sitt hjemland England for tre år siden. Sammen med sine gode venner fremfører han musikken på Carry Fire og blander uvanlige rytmer med naturalisme og ulmende kraft.

Robert Plant utdyper:
“It’s about intention, I respect and relish my past works but each time I feel the trawl and incentive to create new work. I must mix old with new. Consequently the whole impetus of the band has moved on its axis somewhat, the new sound and different space giving way to exciting and dramatic landscapes of mood, melody and instrumentation”.

Lullaby and...The Ceaseless Roar (Nonesuch/Warner Bros. Records) debuterte på andreplass på VG-lista Topp40 i september 2014.

Låtliste på Carry Fire:

1. The May Queen (Hør i Spotify)

2. New World...

3. Season’s Song

4. Dance With You Tonight

5. Carving Up The World Again... a wall and not a fence

6. A Way With Words

7. Carry Fire

8. Bones Of Saints (Hør i Spotify)

9. Keep It Hid

10. Bluebirds Over The Mountain

11. Heaven Sent

PRODUCED BY ROBERT PLANT

FOR MERE INFORMASJON: WWW.ROBERTPLANT.COM OG WWW.NONESUCH.COM

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.

Hedda Eline Gilberg

Pressekontakt International Project Manager