Dag Holtan-Hartwig og Halvor Folstad utgjør duoen Skinny Days

Skinny Days sikrer sommeren

Etter flere millioner av streams og et drøss med kreative artistsamarbeid er Skinny Days klare til å følge opp suksessen med singelen «The One That Got Away», i godt selskap med Emilie Adams.

- «The One That Got Away» er ei låt som blander melankoli og feelgood på en litt merkelig måte. Den er liksom litt som å gå på fest med kjærlighetssorg, men så ordner alt seg på slutten av kvelden, i 02:30-draget, hehe, uttaler Skinny Days.

Med debutsingelen «Alright Right Now» og oppfølgeren «We Got Something» ble vi først introdusert for Dag Holtan-Hartwig og Halvor Folstads musikalske univers. Sjelfulle og fengende vokalmelodier satt i kontrast med EDM-rytmer har blitt oppskriften på Skinny Days sin suksess. Nå er de endelig tilbake med en ny låt, og med seg på laget har de fått med seg stjernevokalisten Emilie Adams, kjent fra The Stream.

«The One That Got Away» blir første utgivelse siden singelen «Home» fra sommeren 2016, men gutta har langt ifra ikke ligget på latsiden. Som låtskrivere, produsenter og musikere har de samarbeidet med en hel rekke kjente artister, som Julie Bergan, Isac Elliot, Ina Wroldsen, Mugisho, Astrid S, TRXD, Gabrielle og Kristian Kristensen. Resultatet er svimlende 120 millioner streams på Spotify alene, og det var under samarbeidet med TRXD at Dag og Halvor ble kjent med Emilie Adams.

- Etter å ha jobbet med Emilie via TRXD ville vi gjerne ha henne med på en Skinny Days-duett. Det starta med at vi sang sammen, men så valgte vi å ta bort Halvor sin vokal, og da løsna det virkelig. Da Emilies fløyelsmyke røst fikk boltre seg fritt var det ingen vei tilbake!

Med sine multiinstrumentelle evner og bunnsolide stemmer har de et raskt vunnet ryktet som genuine og underholdende liveartister. Opptredner på Trondheim Calling og X Games tidligere i år var en bekreftelse på dette. Konserten på by:Larm i 2016 ble belønnet med merkelappen «Pop-teftens nye landsfedre» og høyt terningkast av musikkmagasinet GAFFA.

Med ny musikk ute håper vi å både se og høre mer til denne dynamiske duoen i tiden fremover. Med denne låta har Skinny Days ihvertfall sikret sommeren.

Hør «The One That Got Away» med Emilie Adams HER

The One That Got Away

Følg Skinny Days på FacebookInstagramYouTube og Spotify for nyheter og oppdateringer!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.