Slash med nytt album i september

Slash med nytt album i september

SLASH og Myles Kennedy and The Conspirators slipper sitt nye album WORLD ON FIRE 12.sept 2014 via SLASHs sin label Dik Hayd, med internasjonal distribusjon av Roadrunner Records (Europa, Midtøsten, Afrika, & Latin-Amerika). Albumet er SLASHs tredje soloalbum og det andre med sitt nåværende band som består av MYLES KENNEDY (vokal), BRENT FITZ (trommer) og TODD KERNS (bass). Tittelsporet er første single og slippes 16 juni.

SLASH og bandet valgte Michael "Elvis" Baskette (Alter Bridge, Falling In Reverse, Incubus) som produsent til WORLD ON FIRE. Albumet blir oppfølgeren til 2012s kritikerroste Apocalyptic Love som debuterte på fjerdeplass på Billboard Top 200-listen og genererte SLASH sine to første #1 U.S. rock radio hits; “You’re A Lie” og “Standing In The Sun.” SLASH startet offisielt som soloartist med sitt selvtitulerte debutalbum i 2010 med forskjellige vokalister på hvert spor som f.ex; Ozzy Osbourne, Fergie og Myles Kennedy.

Låttitler på WORLD ON FIRE:

“World on Fire”

Mon 1st Dec  Birmingham, LG Arena – UK

Tue 2nd Dec  London, Wembley Arena – UK

Thu 4th Dec  Glasgow, Hydro Arena - UK

Billetter er tilgjengelige for forhåndskjøp fra og med onsdag 28 mai kl 10 (lokal tid) og slippes for ordinært salg Fredag 30 mai kl 10 (lokal tid). VIP-pakker vil være tilgjengelig for hver konsert.

Sjekk ut den eksklusive “behind-the-scenes”-dokumentaren Slash’s “Real to Real” på www.slashonline.com. Dokumentarserien følger Slash og hans samarbeidspartners fra pre-produksjonen i NRG Studios i Los angeles til Studio Barbarossa i Florida og gir oss mulighet til å følge med på hele den kreative prosessen og innspillingen av WORLD ON FIRE fra start til mål.

Om SLASH:

Slash har samlet sett solgt over 100 millioner album i sin karriere, vunnet en Grammy og vært nominert til Grammy hele syv ganger, og ble i 2012 innviet i the Rock N Roll Hall of Fame. Time Magazine plasserte SLASH på andre plass bak Jimi Hendrix på sin “The Ten Best Electric Guitar Players of All-Time”-liste. SLASH står blant annet bak de legendariske riffa til førsteplasseringene “Sweet Child o’Mine” og “Welcome to the Jungle”, noen av Guns n Roses største hits. Etter at han forlot Guns n Roses gikk SLASH videre og fikk gode kritikker med SLASH’s Snakepit og global suksess med supergruppa Velvet Revolver.

SLASHs selvtitulerte biografi fikk gode kritikker og klatret på lister over bestselgere i både U.S.A og U.K, den nådde åttendeplassering på NY Times Bestsellers List. SLASH landet i toppen av listene med sitt første soloalbum “Slash” i 2010 der blant annet Ozzy Osbourne og Fergie stod for Vokal. Albumet suste inn på 4 plass i Norge. Sammen med sitt band Myles Kennedy and The Conspirators gav SLASH ut sitt kritikkerroste andre soloalbum Apocalyptic Love i 2012, albumet nådde plass nummer fire på Billboard Top 200 og genererte SLASH sine første #1 rock radio solo hits: “You’re A Lie” og “Standing In The Sun”. Apocalyptic Love hanvet på 13. plass i Norge. I 2013 gav SLASH ut langfilmen Nothing Left To Fear, co-produsert på Slasher Films, SLASHs produksjonsellskap for film og TV. SLASH og hans band gir ut sitt nye album WORLD ON FIRE 15.Sept 2014.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.