"SUKKER & SALT" SELGER SOM VARMT HVETEBRØD

Pressemelding   •   jun 24, 2014 10:43 CEST

Foto: Marthe A Vannebo

Warner Music Norway er svært stolte over å kunne informere om at Åge Aleksandersen og Sambandet’s  nye album Sukker og salt har passert 30 000 solgte eksemplarer over disk, som gir Åge Aleksandersen og Sambandet nok en platinaplate i samlingen sin.

Albumet debuterte som #1 på VG-lista første uke, og regjerte også øverst på iTunes i flere dager. Albumet selges i tillegg til i platebutikker i over 700 COOP-butikker landet rundt. Salget i disse butikkene utgjør omlag 26 000 solgte eksemplarer så langt, som gleder ledelsen.

- Coop har jobbet tett med Åge Aleksandersen tidligere. Vi setter pris på at artisten på et tidlig stadium kom til oss med ønske om et nytt samarbeid. Dette har blant annet resultert i at vi kan tilby våre 1,4 millioner medlemmer eksklusivt og historisk  bonusmateriale i form av remastrede «Levva livet». Det er svært hyggelig at vi allerede nå har solgt over 25.000 CDer og vi ser med spenning på hva tallet blir etter sommeren, sier Prestgard.

Direktør i Warner Music Norway, Guttorm Raa, er også stolt og glad.
- Det er ingen selvfølge å selge så store antall fysiske eksemplarer i disse dager, men det er godt å se at det fremdeles er mulig – med kvalitetsmusikk som Åge nok en gang har levert, og et godt samarbeid med Coop.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.

Kommentarer (0)

Kommentar