The Dead Weather returnerer med “Dodge and Burn”

The Dead Weather returnerer med “Dodge and Burn”

Kritikerroste The Dead Weather slipper det nye albumet 25. September, og bandets første offisielle singel ”I Feel Love (Every Million Miles” kan nå streames eksklusivt på TIDAL. Her finner du også videoen: listen.tidal.com/video/50143663

Forhånsbestilling starter fredag 21. August med “I Feel Love (Every Million Miles”) som instant grat.

The Dead Weather bestående av Jack White, Alison Mosshart, Dean Fertita og Jack Lawrence annonserer et etterlengtet plateslipp i form av skiva Dodge and Burn. Dette er bandets tredje album og det første på fem år, og vil være tilgjengelig overalt 25. september. Forhåndsbestiller du albumet i iTunes fra fredag 21. August, vil du med en gang motta låta ”I Feel Love (Every Million Miles)”.

Frem til den tid kan du også eksklusivt streame singelen på TIDAL. The Dead Weather er også aktuelle med en rykende fersk video til låta, som du kan sjekke ut teaser til HER. Resten av videoen kan streames eksklusivt på TIDAL.

Plata er spilt inn i Nashville hvor bandmedlemmene tidvis har funnet smutthull i en ellers travel hverdag for å spille inn Dodge and Burn. Allerede i oktober 2013 varslet bandet og The Third Man Records et langsiktig samarbeid som skulle utarte seg i serier av Dead Wather 7” singler som skulle slippes helt opp mot albumreleasen i år. Sjette Juli 2015 ble Dodge And Burn offisielt annonsert sammen med eksklusive spor på Third Man Records’ Vault Package #25. Pakken inneholdt blant annet den eneste begrensede versjonen av det nye albumet, samt den eneste fysiske versjonen av singelen og mer. The Dead Weather har nå avslørt hele track-listen for plata som inneholder de fire tidligere utgitte sporene via Vault-pakken og åtte nye låter:

I Feel Love (Every Million Miles)

Buzzkill(er)

Let Me Through

Three Dollar Hat

Lose The Right

Rough Detective

Open Up

Be Still

Mile Markers

Cop and Go

Too Bad

Impossible Winner

The Dead Weather ble første gang etablert etter at Alison Mossharts band The Kills støttet Jack White og Jack Lawrence’s band The Raconteurs på deres Nord Amerika-turne. Trioen fulgte opp turneen med noen få innspilte sessions I White’s anerkjente Third Man Studio, hvor snart også Raconteurs-bidragsyteren/Queens of the Stone Age multi-instrumentalist Dean Fertita også ble en del av prosjektet. Dette resulterte i Dead Weather’s kritikerroste debutalbum Horehound (2009) som gikk rett til top 10 på Billboard 200. De fire musikerne feiret releasen med en turne som spredte seg over 23 konserter i Nord Amerika før de returnerte til studio i Desember for å produsere enda fler låter.

Mindre enn et år senere etter debuten kom albumet Sea Cowards som soleklart beviste at The Dead Weather kom til å bli mye mer enn bare et sideprosjekt. White, Mosshart, Lawrence og Fertita var nå et etablert band. Rolling Stones trakk Sea Cowards frem som en av de topp 15 beste albumene for 2010, og skiva fikk hyllest for sin aggresive sangkraft og overveldende intensitet. Derav fulgte bandet opp med en verdensturne hvor de headlinet legendariske festivaler som Coachella, Glastonbury og the New Orleans Jazz & Heritage Festival.

Siden den tid har The Dead Weather holdt seg travlere enn noen sinne ved å konstant tilføye nye milepæler til sine fremragende renomme. Skapt ut av samarbeid mellom venner og turnepartnere har The Dead Weather utviklet seg til å bli noen av de mest vitale og provokative bandene i moderne Rock’n Roll historie.

TheDeadWeather.com

ThirdManRecords.com

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.

Warner Music Norway