Vinner av Warner-stipendet 2020 er kåret!

Vinner av Warner-stipendet 2020 er kåret!

I 2018 lanserte Warner Music Norway «Warner-stipendet», som har som hensikt å bidra i rekrutteringen av, og utviklingsmuligheter for, kvinner «bak scenen» i norsk musikkindustri - spesifikt produsenter og teknikere.

I år, som de tidligere årene, har vi mottatt en stor mengde nominasjoner til stipendet. Både fra organisasjoner, jenter helt i startgropen av karrieren - til de mer etablerte. I år har vi valgt å gi stipendet til en organisasjon som vi syns fortjener en stor takk for den fantastiske innsatsen de legger inn i arbeidet for å skape kjønnsbalanse og likestilling i norsk musikkliv. Vinneren av Warner-stipendet 2020 er AKKS.

AKKS formål er å rekruttere, motivere og synliggjøre kvinner i alle ledd av musikklivet. De jobber for alle som vil prøve seg innen musikk, enten det er bak piano, mikrofonen, gitaren eller miksepulten - uansett kjønn, alder, religion og hudfarge, og har gjort dette siden 1982.

«Vi i AKKS er utrolig takknemlige for å ha mottatt årets Warner-stipend på 20 000,- og planlegger å bruke stipendet for å arrangere produksjons- og låtskrivings-workshops innen sjangeren K-Pop for musikkinteresserte jenter og ikke-binære, slik at vi kan inspirere enda flere til å vurdere en fremtid innen musikkproduksjon og låtskriving» sier Haley Shea, kursansvarlig AKKS Oslo.

Gratulerer, og lykke til med gjennomføringen av workshops til høsten!