​Warner Music Norway søker Campaign Manager

​Warner Music Norway søker Campaign Manager

Har du erfaring og kompetanse innen digital marketing, content marketing og community management, samt har en interesse for musikk langt over gjennomsnittet? Brenner du for å optimalisere kanaler og nå ut til riktig målgruppe?

Warner Music Norway søker nå etter en effektiv, ryddig og kreativ person som kan bidra til å spisse vår kompetanse og våre ressurser innen digital annonsering og aktivering av innhold.

Hovedoppgaver:

• Sette opp og optimalisere kampanjer på sosiale kanaler som Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube og Google
  • Community management for Warner- & Artist-profiler på sosiale medier
  • Audience innsamling og populering - for remarketing formål (Gjennom for eksempel Facebook, Google, Linkfire, CRM)
  • Nyhetsbrevsutsendelser og andre CRM-relaterte oppgaver
  • Analyse og optimalisering av fanbaser for Warner- & Artist-kanaler
  • Rapportering og analyse av annonsekampanjer på sosiale kanaler
  • Opprettelse, drift, utvikling og optimalisering av sosiale kanaler; Warner- & Artist-kanaler

Krav til kvalifikasjoner:

• En forståelse for, samt erfaring med, å utvikle digitale kommunikasjonsplattformer som Facebook, Google, YouTube, Snapchat, Instagram
  • Noe erfaring i Facebook Ads Manager og/eller Google Adwords
  • Erfaring innen SEO, SEM og/eller digital annonsering
  • En sterk interesse og forståelse av forbrukeradferd rundt musikk (forskjellige artistuttrykk, sjangere og tilhørende subkulturer, fangrupper)
  • Minimum 2 års arbeidserfaring innen digital markedsføring og/eller digital kommunikasjon
  • En bachelorgrad eller høyere utdannelse innen markedsføring, merkevarebygging, digital markedsføring eller sosiale medier

Ønskede kvalifikasjoner:

• Sertifiseringskurs i; Google Adwords, Analytics, Facebook Blueprint, YouTube Certified eller lignende.
  • Teknisk kompetanse og erfaring i form av videoproduksjon, bannerproduksjon, koding, webanalyse og/eller drift av CRM-løsninger

Personlige egenskaper:

• En lidenskap og interesse for musikk som er langt over gjennomsnittet
  • Sterk skriftlig og muntlig i norsk og engelsk
  • Gode analytiske og organisatoriske evner
  • Stor arbeidskapasitet, evne til å holde mange baller i lufta
  • Å kunne jobbe i team er en forutsetning, men stillingen krever også at man er selvstendig nok til å kunne arbeide på egenhånd
  • Service-orientert

Rolle i teamet:

• Stillingen ligger innunder Digital Services-teamet
  • Jobber tett sammen med Digital Services teamet som har ansvar for digital annonsering og innhold til digitale kanaler
  • Stillingen rapporterer til Head Of Digital Services

Vi tilbyr:

• Et positivt og stimulerende arbeidsmiljø
  • Mulighet til å jobbe med flere av de største artistene i Norge og internasjonalt
  • En hektisk og utfordrende arbeidshverdag hvor ingen dag er den andre lik!
  • En mulighet til å være kreativ og eksperimentell innen digitalt innhold og marketing

Send CV, søknad, samt en eller flere eksempler på digitale kampanjer/lanseringer du har jobbet med til Hannah.Andersson@warnermusic.no innen 3. april 2018.

LINK TIL ANNONSEN PÅ FINN.NO HER

---

Warner Music Norway AS (WMN) er en del av Warner Music Group (WMG). WMN promoterer, markedsfører og distribuerer artister signert til WMG og deres underlabels (Atlantic, Warner Bros., Parlophone, Elektra, Asylum, BigBeat, Nonesuch, Roadrunner osv.) med artister som Bruno Mars, Ed Sheeran, Dua Lipa, Sia, Lil Uzi Vert, Jason Derulo, Muse, Galantis, Blur, David Guetta, Wiz Khalifa, Charlie Puth, Led Zeppelin, Robin Schulz, Coldplay, Charli XCX og Pink Floyd. I tillegg har WMN en stor norsk stall med bl.a. Julie Bergan, Donkeyboy, Emilie Adams, Susanne Sundfør, Nico & Vinz, Cezinando, Kristian Kristensen og Fay Wildhagen.

Hannah Andersson

Director, Creative Services & Partner Relations +47 95 93 45 10