What If - Sval(bard) video fra Frida Amundsen

What If - Sval(bard) video fra Frida Amundsen

Frida Amundsen er ingen konvensjonell artist, der hun står i krysningspunktet mellom popstjerne og singer songwriter. Hun har ikke hatt en konvensjonell karriere, 21-åringen fra Vaksdal som fikk platekontrakt bare 16 år gammel. Låten Closer ble en hit på norsk og europeisk radio og virvelvinden av oppmerksomhet, inklusive Spellemann-nominasjon for Årets Nykommer, fikk Frida til å stille spørsmål ved hva hun egentlig ønsker å gjøre, og hvem hun vil være.
Det siste året har hun jobbet med dyktige musikere og produsenter, som blant annet Joakim «Jocke» Berg fra Kent, Simon Nordberg og Janove Ottesen, og er ikke i tvil om at hun vil skrive, og fremføre, musikk.
Da låten What If kom fortalte Frida at den handler om kjærlighetens evige sjansespill og hvordan man aldri kan være helt sikker på noe, men allikevel må våge å satse hele hjertet. Låten har en melankoli og svalhet i seg som ikke var forenlig med norsk sol og sommer, så derfor ble det en tur til Svalbard med regissør Pål Laukli for å filme video.

Om opplevelsen sier Frida «Svalbard er virkelig spesielt og fascinerende, og gjorde et fantastisk inntrykk på meg. Landskapet er kontrastfyllt, og jeg så alt fra forlatte hus til en høyteknologiske satelittstasjon. Det ser kanskje ikke helt sånn ut i videoen, men vi hadde de veldig gøy! Med greie medhjelpere og snøscootere til rådighet fikk vi hele Svalbardopplevelsen, fra Longyearbyen til den russiske byen Barentsburg. Dette var et eventyr utenom det vanlige, og selv om alles opplevelse vil være unik tror jeg nok alle opplever Svalbard som et sted som rett og slett tar pusten fra deg.»

Følg Frida på Facebook www.facebook.com/FridaAmundsen og Instagram @amundsenfrida

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.