Akelius lanserer kundeportal med svenske Företagsplatsen

Pressemelding   •   jun 12, 2013 13:10 CEST

Akelius og svenske Företagsplatsen har inngått en partneravtale med hensikt å utvikle Akelius Arena. En kundeportal for presentasjon av resultat og finansiell stilling.

– Samarbeidet innebærer at Akelius AS, en del av Wolters Kluwer, tilbyr en portal hvor våre kunders kunder på en sikker og moderne måte kan ta del i informasjon fra regnskap og skatt som produseres i vår programvare, sier Rune Heggen Arntsen, produktsjef i Norge hos Akelius.

Akelius Arena er en webbportal hvor kundene til et regnskapskontor kan logge seg inn og følge med i resultatutvikling, flerårsoversikter, nøkkeltallsdiagram og rapporter på en pedagogisk og sikker måte. I tjenesten inngår det også et dokumentarkiv. Portalen kan tilpasses kontorets grafiske profil og innlogging skjer direkte på kontorets hjemmeside. Akelius Arena baseres på Företagsplatsens nåværende webbtjeneste men er videreutviklet med en unik kobling til innhold i programvare fra Akelius (Akelius Årsavslutning og Akelius Skatt).

– Koblingen til vår programvare gir kontorene et nytt verktøy for kommunikasjon som også åpner opp for nye forretningsmuligheter når bedriftseier og rådgiver mer forståelig kan følge med i hvordan virksomheten går og utvikler seg, sier Rune Heggen Arntsen.

– Med Akelius Arena kobles markedets beste årsavslutningsprogram på en fin måte sammen med markedets beste rapporteringstjeneste. Sammen kan vi effektivisere kontorets prosesser samtidig som byråene i sin tur kan tilby en veldig attraktiv tjeneste for den ”nye generasjonen” bedriftseiere, sier Johan Degerfeldt, VD for Företagsplatsen.

Akelius Arena vil bli lansert på årsmøte til NARF på Lillestrøm 13-14 juni 2013.

For mer informasjon om Akelius Arena kontakt:

Rune Heggen Arntsen, Akelius AS
+47 930 81 602 arntsen@akelius.no
www.akelius.no

Johan Degerfeldt, Företagsplatsen AB
+46 70-774 63 55 johan.degerfeldt@foretagsplatsen.se
www.foretagsplatsen.se

Om Akelius

Akelius er et av Norges ledende programvareselskap innen økonomi og finans. Vi leverer funksjonell og integrert programvare til flere tusen fornøyde brukere på regnskaps- og revisjonsbyråer, advokatfirmaer og bedrifter rundt i landet. Kjennetegn for vårt selskap er vi ligger i forkant av utviklingen, tilbyr fri support og gir personlig service. Akelius inngår i det globale konsernet Wolters Kluwer.

Om Wolters Kluwer Scandinavia
Wolters Kluwer Scandinavia består av Norstedts Juridik i Sverige, Magnus Informatik i Danmark og Akelius i Norge. Virksomheten drives i Stockholm, Gøteborg, Oslo, København og Århus. Selskapene sysselsetter mer enn 250 personer.

Om Wolters Kluwer
Wolters Kluwer er et ledende globalt selskap som tilbyr informasjonstjenester og løsninger. Selskapet hjelper yrkesaktive innen fagområdene jus, skatt, finans og helse med å gjøre kvalifiserte beslutninger. Kundene utnytter Wolters Kluwer tjenester og løsninger for å kunne arbeide med komplekse data samt lovstiftning som styrer privat og offentlig sektor.
Wolters Kluwer hadde i 2012 en omsetning på 3,6 milliarder euro. Gruppen har over 19.000 ansatte verden over, og har virksomheter i over 40 land i Europa, Nord-Amerika, Asia og Stillehavsområdet samt Latin-Amerika. Selskapets hovedkontor ligger i Alphen aan den Rijn i Nederland. Wolters Kluwer-aksjer er notert på Euronext Amsterdam (symbol: WKL), og er med i AEX og Euronext 100-indeksene.
Besøk vår nettside, YouTube og følg @Wolters_Kluwer på Twitter eller Facebook for mer informasjon om våre kunder, markedsposisjonering, varemerker og organisasjon.

Kommentarer (0)