Aust-Agder velger skyløsningen Xledger

Pressemelding   •   okt 19, 2016 13:48 CEST

Bakerst fra høyre: Bjørn Ø. Kristiansen fra fylkeskommunen, Bente Rist, økonomisjef i Arendal kommune og Øystein Bråstad fra Froland kommune. Foran: Jan-Erik Berg, salgsdirektør i Xledger og Else Skjellum, daglig leder IKT Agder.

I en årrekke har tradisjonelle systemer vært enerådende på kommunemarkedet, men nå er det skybaserte forretningssystemet Xledger på full fart inn i kommunene.

IKT Agder, som eies av kommunene Arendal, Grimstad, Froland og Aust-Agder fylkeskommune og leverer tjenester til disse i tillegg til mer enn 35 interkommunale selskaper, har signert avtale med Xledger.

— Det som best innfridde våre behov var Xledgers ERP-løsning sammen med et best-of-breed-samarbeid med Bluegarden og Arena Norge. Vi har vært opptatt av at ny løsning skulle være standardisert og bidra til økt digitalisering og automatisering. Kommunene og Fylket skal være en moderne og profesjonell tjenesteleverandør overfor våre innbyggere og næringsliv. Med Xledger og deres samarbeidspartnere som plattform føler vi oss trygge på at dette vil bli innfridd. Vi gleder oss til en ny hverdag, sier Else Skjellum, daglig leder IKT Agder. Hun støttes av Bente Rist, økonomisjef i Arendal kommune og prosjekteier for innføring av løsningen og resten av kommunene som skal ta løsningen i bruk.

Løsningen er et fullintegrert samarbeid mellom Xledger som leverer økonomi, regnskap og rapportering, Bluegarden på HR/lønn og Arena Norge som leverer budsjett.

— For oss er dette et gjennombrudd som leverandør inn i kommunal- og fylkeskommunal sektor. Vi er stolte over at IKT Agder til slutt valgte å inngå avtale med Xledger som hovedleverandør. Med denne beslutningen har IKT Agder valgt den mest moderne og fremtidsrettede løsningen som finnes på markedet i dag. Dette gir oss et solid grunnlag for å kunne tilby samme løsning til andre kommuner og fylker som også ønsker å ta i bruk fremtidsrettet teknologi, sier Helge Strømme, adm. direktør Xledger.

Kontaktpersoner:

IKT Agder: Else Skjellum, mobil 93483760

Arendal kommune: Bente Rist, mobil 48991698

Xledger: Helge Strømme, mobil 90981756

Det norske selskapet Xledger Group ble grunnlagt i 2000 og har per september 2016 over 7000 kunder.