Lynrask ERP-implementering

Pressemelding   •   feb 20, 2017 07:29 CET

Kaspar F. Højvig, Chief Financial Officer, i Corporater har troen på at de vil få bedre vekst internasjonalt med Xledger.

Jeg har vært med å implementere flere systemer før og ingen av de erfaringene er i nærheten av det Xledger har fått til, sier Kaspar F. Højvig, Chief Financial Officer, i det internasjonale selskapet Corporater.

Corporator valgte Xledger i midten av september og var ferdig implementert i de 4 norske og et utenlandsk selskap 1. november.

Gründerselskapet Corporater er et globalt softwareselskap som har utviklet business management plattform som selges i 30 land. De har 14 selskaper i 11 land og skulle bytte ut 11 systemer med ett.

— Vi er stolte av at Corporater har tatt i bruk Xledger. Vi kan identifisere oss med deres produkt og verdiforslag og Corporators vekststrategi er helt i tråd med vår visjon om å jobbe med ambisiøse selskaper som vokser raskt i mange land, sier salgsdirektør Gaute Tinnes-Rimehaug i Xledger.

Bedre vekst internasjonalt med Xledger

—Det jeg sa til alle de 6 leverandørene som var med i anbudsprosessen var at jeg ikke ønsket å se et papir igjen, ler Højvig, som legger til at Xledger trakk det lengste strået fordi de hadde de beste løsningene for å automatisere finansprosesser.

Corporater hadde sterkt behov for å digitalisere og forenkle finansprosessene. De hadde ett system i hvert land der alle hadde manuelle prosesser.

— Det er klart at et selskap som oss med relativt stive vekstambisjoner er det en avgjørende faktor at systemet vi velger kan bidra til videre vekst. Det gjør Xledger, sier Højvig.

God økonomistyring

Højvig understreker at siden de er et selvfinansiert gründerselskap er det viktig å holde kostnadene på et absolutt minimum.

— Det er en kjempestor fordel i Xledger at vi da kan få innsyn i alle transaksjonene. Vi gleder oss til å få alt i ett system, slik at vi kan få full kontroll og god økonomistyring, avslutter Højvig.

Xledger er et norsk softwareselskap som utvikler og leverer det webbaserte forretningssystemet Xledger. Med mer enn 10 års erfaring med skybaserte tjenester er Xledger i dag det mest omfattende forretningssystemet i nettskyen. Xledger er alltid tilgjengelig på alle brukerflater og gir brukerne umiddelbar tilgang til oppdatert selskapsinformasjon. Systemet utvikles kontinuerlig og benytter det siste innen internett- og sikkerhetsteknologi. Mer enn 7500 selskaper benytter i dag Xledger som sitt forretningssystem. Xledger har kontorer i Norge, Sverige, USA og England.