Utviklingsteamet til Xledger styrkes

Pressemelding   •   okt 21, 2016 10:01 CEST

Klare for nye utfordringer hos Xledger. Fra høyre: Håkon Stordahl, Karoline Kalleberg og Trond Gaarder

Xledger fortsetter sin vekst i Norge og forsterker sitt utviklerteam med Håkon Stordahl, Karoline Kalleberg og Trond Gaarder for å møte den økende etterspørselen etter et ekte skybasert forretningssystem.

— Vi er svært fornøyde med å få Håkon, Karoline og Trond ombord og dermed styrke vårt utviklerteam. Vi merker at flere og flere velger skyen fremfor tradisjonelle system og etterspørselen etter våre tjenester øker. For oss er det særdeles viktig å ha topp kvalifiserte utviklere da vi har masse spennende som skal gjøres i løsningen vår i tiden framover, sier Helge Strømme, administrerende direktør i Xledger.

Programvareutvikling

Håkon syntes det er morsomt å jobbe i et firma som har hovedfokus på programvareutvikling. Han kommer fra Wittusen & Jensen, der han jobbet som programmerer med utvikling av digitale tjenester.

— Jeg ønsket å begynne i Xledger fordi jeg ville prøve noe nytt, og Xledger virket som et selskap med et bra fagmiljø der det er muligheter for å utvikle seg, lære nye ting og få jobbe med spennende oppgaver, sier Håkon.

Effektivisering er et viktig stikkord for Xledger. Helt fra starten av har forretningsideen gått ut på at systemet skal kunne effektivisere arbeidsoppgaver. En vesentlig del av oppdraget til utviklerne er å kunne anvende ny teknologi og å finne smartere løsninger for å oppnå dette.

Fremtidsrettet produkt

— Xledger er en moden bedrift i sterk vekst med et veldig fremtidsrettet produkt og derfor også spennende utfordringer, sier Trond, som tidligere har jobbet som konsulent i programvareselskapet Hue.

Xledger utvikles kontinuerlig gjennom fire oppdateringer i året. Oppdateringen kan være alt fra forbedret brukervennlighet til ny funksjonalitet. Dette for å kunne tilby det mest komplette forretningssystemet i skyen.

Godt miljø

Karoline har nylig avsluttet sin master i Anvendt matematikk og mekanikk med studieretning Computational Science ved Universitetet i Oslo. For henne var det viktig å finne en plass hvor hun kunne trives.

— De ansatte jeg traff på intervjuene virket veldig hyggelige og jeg fikk inntrykk av at det var et godt arbeidsmiljø der det var greit å være seg selv. Faglig tyngde og det å kunne lære mye nytt var også inspirerende for meg, sier Karoline.

I dag har Xledger et utviklerteam i Norge og et i USA. Xledger er et komplett forretningssystem som har funksjonalitet for økonomi, regnskap, lønn, logistikk, prosjekt, fakturering, bank, timeføring, XRM og reiseregning.

Det norske selskapet Xledger Group ble grunnlagt i 2000 og har per september 2016 over 7000 kunder.