Xledger ekspanderer i Norge

Pressemelding   •   mai 29, 2017 07:55 CEST

Nye ansatte i Xledger: Fra venstre: Yanina Tsvorn, Thomas Olstad og Anna Gleisner Birkeland.

Xledger fortsetter sin vekst i Norge og forsterker sitt team med Yanina Tsvorn, Thomas Olstad og Anna Gleisner Birkeland.

— Vi merker at flere og flere velger skyen fremfor tradisjonelle system. Etterspørselen etter våre tjenester øker og i særlig grad fra større virksomheter og konsern. Xledger har nå vært aktive i markedet i mer enn 10 år og har bygd opp en solid kundebase. Vi er svært fornøyde med å få Yanina, Thomas og Anna ombord og dermed styrke vår virksomhet i Norge, sier Helge Strømme, administrerende direktør i Xledger.

Godt omdømme

Yanina Tsvorn har tiltrådt stillingen som Leads and Sales Consultant for å styrke salgsavdelingen i Xledger.

— Jeg hadde hørt mye bra om Xledger tidligere — fra både venner og fra min arbeidsgiver. Xledger har et godt omdømme. I tillegg fikk jeg et veldig godt inntrykk av arbeidsplassen da jeg kom på intervju og fikk møte menneskene. Stillingen var også veldig spennende og inneholdt akkurat det jeg trives med i en jobb, forteller Yanina.

I tillegg til å ha jobbet med salg og markedsføring mot B2B-markedet for Lille Asia, har hun også jobbet som Mentee i Nestle med fokus på CRM. Yanina har en Master of Economics and Administration fra Høyskolen i Oslo og Akershus (HiOA).

Opptatt av sikkerhet

Thomas, som jobber som IT-konsulent hos Xledger, har en bachelor i informasjonssikkerhet fra NTNU Gjøvik. Det at Xledger er opptatt av sikkerhet var en viktig faktor for Thomas i å velge Xledger som arbeidsplass.

— Sikkerheten på internett blir stadig utfordret og det er spennende å kunne jobbe med en bedrift som setter sikkerhet så høyt. I tillegg er det veldig spennende å kunne jobbe i en bedrift som opplever vekst i en bransje med høy konkurranse, sier Thomas.

Thomas har tidligere jobbet innenfor IT hos UIO, Sykehuspartner Skøyen og NTNU Gjøvik.

Unik funksjonalitet

Anna jobber som Support Consultant i Xledger og har en master i Business Administration and Economics fra University of Gothenburg. Hun ble inspirert av at Xledger har en rekke gode funksjonaliteter som skiller seg fra andre ERP-systemer.

— Jeg ble spesielt imponert over bankmodulen som inneholder mange nyttifunksjoner, deriblant automatisk bankavstemming og remittering. Det er også veldig nyttig at systemet husker alle tidligere gjennomførte konteringer. Konsernfunksjonaliteten i Xledger er også helt unik, avslutter Anna.

Fra tidligere har Anna jobbet innenfor blant annet regnskap, rapportering, prosjektstyring, lønn og HR i selskaper som Swedish Trade Council i Oslo, Sector Asset Management, Presentations Data, The Norwegian Directorate of Immigration og Sana Pharma.

Xledger ønsker alle tre velkommen.

Sjekk ut våre ledige stillinger

Xledger er et norsk softwareselskap som utvikler og leverer det webbaserte forretningssystemet Xledger. Med mer enn 10 års erfaring med skybaserte tjenester er Xledger i dag det mest omfattende forretningssystemet i nettskyen. Xledger er alltid tilgjengelig på alle brukerflater og gir brukerne umiddelbar tilgang til oppdatert selskapsinformasjon. Systemet utvikles kontinuerlig og benytter det siste innen internett- og sikkerhetsteknologi. Mer enn 8000 selskaper benytter i dag Xledger som sitt forretningssystem. Xledger har kontorer i Norge, Sverige, USA og England.