Xledger først ute med Vipps Faktura

Pressemelding   •   nov 18, 2016 12:41 CET

Vipps-sjef, Rune Garborg og Administrerende direktør i Xledger, Helge Strømme. Foto: Stig Fiksdal i DNB

DNB valgte forretningssystemet Xledger til å være en av pilotene for nyinnovasjonen Vipps Faktura. Som det første forretningssystemet i Norge som signerte har Xledger gjennomført betalinger med Vipps Faktura. Det funker!

— Som det første forretningssystemet i Norge til å signere avtalen med Vipps Faktura viser Xledger at de virkelig har fokus på innovasjon og ny teknologi, noe som passet utmerket med vår løsning, sier Vipps-sjef Rune Garborg.

Forenkler hverdagen

— Xledger gir frihet, kontroll og forenkling til sine kunder gjennom blant annet flere automatiske prosesser og et enkelt brukergrensesnitt. Med Vipps Faktura styrker vi ytterligere våre verdier og leveranse til våre kunder, sier administrerende direktør i Xledger, Helge Strømme.

Da Xledger ble spurt om å være pilot kastet utviklerne hos Xledger seg rundt for å få dette opp å stå så fort som mulig.

— Vi er utrolig stolte over hva vårt team i Xledger har prestert på så kort tid, sier Strømme, som også er svært fornøyd med å være en av de første i markedet som kan tilby denne løsningen til sine kunder.

Det norske selskapet Xledger Group ble grunnlagt i 2000 og har per september 2016 over 7000 kunder.