SAP har sertifisert Zalaris’ latviske lønnsløsning

Nyhet   •   des 14, 2015 10:15 CET

Zalaris sin egenutviklede lønnsløsning for Latvia er, som den eneste tilgjengelige for landet, blitt sertifisert av SAP. Dette gir Zalaris vekstmuligheter blant eksisterende og potensielle kunder.

Zalaris har utviklet en lønnsløsning for bruk i Latvia, og SAP har nå sertifisert løsningen. Dette er det første latviske lønnskjøringssystemet i SAP, og gjør at Zalaris er den eneste leverandøren som kan tilby SAP Payroll til eksisterende og nye kunder i Latvia.

- For Zalaris betyr SAP-sertifiseringen at vi kan levere en bredere lønnsløsning for globale kunder og lokale kunder i Latvia, sier Hans-Petter Mellerud, konsernsjef i Zalaris.

Zalaris har kunder som opererer i ulike land, og på grunn av forskjeller i lovverk og reguleringer, må lønnskjøringssystemer utvikles særskilt for hvert enkelt land. Statoil Fuel & Retail er kunde i Zalaris og med virksomhet i flere land, deriblant Latvia. Løsningen som nå er godkjent av SAP, ble utviklet og implementert i samarbeid med Statoil Fuel & Retail, og har i ett år vist seg å fungere utmerket. Den samme sertifiserte lønnsløsningen blir nå implementert for en av Zalaris sine andre store kunder med oppstart i andre kvartal.

- Det er første gangen Zalaris har fått en slik løsning sertifisert, og vi har nå kompetanse og erfaring som gjør oss i stand til å utvikle tilsvarende landsspesifikke løsninger for andre land der SAP ikke har en lokal løsning. Estland og Litauen er land vi vurderer, sier Mellerud.