Zmarta Group erverver Elskling

Pressemelding   •   mar 07, 2018 11:43 CET

Faraz Azima & Björn Lander. Foto: Orlando G Boström

7. mars 2018, Stockholm – Zmarta Group erverver Elskling, Nordens største tjeneste for sammenligning og bytte av strømavtale. Gjennom ervervet tar Zmarta neste steg mot å bli markedets bredeste digitale sammenligningstjeneste for privatøkonomi.

Med kjøpet av Elskling tilfører Zmarta Group sammenlikning og bytte av strømavtale til sin eksisterende produktportfolie, som siden tidligere først og fremst omfatter digitale sammenligningstjener for lån og kredittkort.

”Vi er stolte over å kunne ønske Elskling velkommen som en del av Zmarta Group. Zmarta og Elskling kompletterer hverandre godt: Begge har velutviklede sammenligningstjenester, men innenfor ulike segment. Med ervervet av Elskling tar vi neste steg mot å gjøre Zmarta til Nord-Europas ledende og bredeste digitale sammenlikningstjeneste for privatøkonomi”, sier Björn Lander, administrerende direktør for Zmarta Group.

Elskling ble etablert i Stockholm i 2007 og er i dag markedsledende når det gjelder sammenlikning og bytte av strømavtale. Elskling fortsetter drift under samme navn, med nåværende administrerende direktør og øvrige ansatte, som sammen med Zmarta vil jobbe mot å videreutvikle sin eksisterende tjeneste.

I Zmarta Group, med Bauer Media i ryggen, får vi en langsiktig eier som akkurat som oss har en tydelig ambisjon om å hjelpe konsumentene med å gjøre smarte valg for sin privatøkonomi. Det blir spennende å bli en del av Zmarta Group, og på den måten akselerere videreutviklingen av Elskling”, sier Faraz Azima, administrerende direktør for Elskling AB.

Zmarta Group ble etablert i 1999, men eies siden 2016 av det tyske mediekonsernet Bauer Media Group. I dag er selskapet en internasjonal aktør innen sammenligning av lån, forsikring, sparing, kredittkort, mobiltelefoni, bredbånd og nå også strøm. Til nå har over en million kunder i Sverige, Norge, Finland og Tyskland benyttet seg av selskapets tjenester.

Elskling har siden begynnelsen av 2007 hjulpet over 700 000 svenske hushold med å sammenligne og bytte strømavtale på elskling.se. Tjenesten ble lansert i 2011 i Norge under samme navn (elskling.no). Visjonen er å fortsette den geografiske ekspansjonen og på den måten muliggjøre full kontroll over egne strømkostnader for enda fler konsumenter.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Björn Lander, administrerende direktør, Zmarta Group
+46 736 73 18 99, bjorn.lander@zmartagroup.com

Faraz Azima, administrerende direktør, Elskling AB
+46 707 71 12 56, faraz.azima@elskling.se

Zmarta Group tilbyr konsumenttjenester innen bank og forsikring. I virksomheten inngår blant annet Zmarta, Centum og Freedom Finance. Bedriften ble etablert i 1999 og har 200 ansatte med kontor i Oslo, Stockholm, Ängelholm, Helsingfors og Hamburg. Zmarta Group eies av medieselskapet Bauer Media Group.

Les mer på  www.zmartagroup.com.

Elskling AB ble etablert i 2007 med målet å skape en uavhengig og heldekkende tjeneste for å øke transparensen på det svenske strømmarkedet. Siden 2011 har Elskling AB tilbudt sin tjeneste i Norge under www.elskling.no. Elskling AB ble i 2012 utmerket som et «Gasellföretag» av den svenske avisen Dagens Industri.

Les mer på www.elskling.se.

Kommentarer (0)

Kommentar