Just D släpper singeln ”Vatten” och kommande album med Record Union

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2015 11:11 GMT

Hiphop-hjältarna, Just D, tröttnade på skivbolagen och gick sin egen väg. Nu släpper gruppen singeln ”Vatten” från det nya albumet ”Den felande länken” som släpps i september.

Ingen hade hört något sedan ”Tre gringos”, ”Relalalalaxa” och ”Vart tog den söta lilla flickan vägen” när svenska hiphop-trion, JustD, i juni 2015 släppte den första nya singeln på 20 år. Som alltid gjorde bandet det på sitt eget sätt och bestämde sig den här gången efter dialog med fler skivbolag att själva göra releasen helt oberoende. Istället valde gruppen att börja arbeta med PR-teamet, HannaRosen, i ett nära samarbete med Record Union.

I fredags var det premiär för den andra singeln ”Vatten” från kommande album ”Den Felande Länken” som släpps i september. Med sig på låten har trion, Janne Schaffer, och tillsammans hyllar dem Robert Broberg. Singeln har starka kopplingar till Stockholm och just – Vatten. Dricksvatten är en bristvara i stora delar av världen och därför kommer samtliga intäkter som låten genererar att doneras till organisationen, WaterAid.

”Record Union e kärlek på alla plan lika tryggt som passionerat å naggande på hugget xakt som Just D. Skönt att jobba med några som verkligen brinner för sin grej. Det är inte så många på multinationella skivbolagsjättar som gör det” - Just D.

"Vi är tycker det är grymt kul att Just D väljer att släppa sitt album tillsammans med oss. Det är bra exempel som tydligt visar att även etablerade artister kan behålla kontrollen över sin musik själva." - Anton Waltari, Promotion Manager, Record Union

Lyssna på ”Vatten” här!

Kontakt: