Hälsodagarna Sverige i 10 städer!

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2017 12:56 CEST

Hälsodagarna i Sverige

Enligt en studie framtagen av Nordiska Ministerrådet äter svenskar mest ohälsosamt i norden. Svenska barn är också de som är mest fysiskt inaktiva och här visar nya studier starka samband mellan fysisk aktivitet och stora hälsoproblem. Fysisk aktivitet förlänger livet och skyddar oss mot fysisk och mental ohälsa. 1.6 & 2,6 miljonerklubben har arbetat för hälsa och välmående i snart 20 år (nästa år jubileum!) där vår kampanj Hälsodagen runt om i landet är en av många delar för att främja en aktiv och hälsosam livsstil. Nu är det dags igen!

I september anordnas vår kampanj Hälsodagen i flera städer i Sverige.

Se städer och info här

Hälsodagen är 1.6 & 2,6 miljonerklubbens årliga kampanj där vi uppmuntrar till bättre livsstil med fokus på vår hälsa, välbefinnande och vikten av att komma ut i naturen och röra på sig.

Heldag med fokus familjen

Kommentarer (0)