Höstens seminarium i Jönköping

När: Måndagen den 13 november kl 17:30-21:00
Plats: Best Western Plus John Bauer hotel, Södra Strandgatan 15, Jönköping

Höstens seminarium i Jönköping innehåller flera mycket spännande föreläsningar och avslutas med ett roande kåseri.

En av landets främsta journalister när det gäller mat och hälsa – Henrik Ennart - kommer nu till Jönköping. Missa inte denna föreläsning om bla Åldrandets gåta och Happy food. Henrik fick 2016 även Guldspaden för sin granskning av Nya Karolinska i boken Sjukt hus. Globala miljardsvindlerier – från Lesotho till Nya Karolinska.

Ledgångsreumatism (RA) är den vanligaste reumatiska sjukdomen och idag beräknas 40 000-50 000 personer leva med den i Sverige. Möt reumatolog Petra Neregård som berättar om den stora resa som skett inom behandlingen av reumatiska sjukdomar. Även om sjukdomen idag inte kan botas så kan läkemedel bromsa sjukdomsförloppet.

17.30 Registrering. Wrap med kaffe/the serveras
18.30 Agneta Hedengren, kontaktkvinna i Jönköping hälsar välkommen
18.45 Möt Henrik Ennart, vetenskapsjournalisten som bla skrivit Den blå maten, Åldrandets gåta och nu senast Happy Food. Hur ska du leva? Var ska du bo? Hur gammal kommer dina barnbarn att bli? Detta är frågor som Henrik bla tar upp i sina böcker. Ett otroligt spännande möte.
19.30 Bensträckare
19.45 Träffa läkaren och lär dig mer om reumatism Petra Neregård, reumatolog verksam vid Centrum för Reumatologi i Stockholm
20.30 Lyckligt snubbelpladder – och några vemodsviskningar. Författaren Gudrid Hansen från Hon avslutar kvällen med att kåsera kring tjejer, kvinnor, kärringar och en och annan gubbe.
Det finns böcker till försäljning

Seminariet sker i samverkan med Pfizer. Utställare Medilens.