Ny Kalender från 1.6 & 2.6miljonerklubben

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 17:26 CEST

Nu kommer årets kalender från 1.6 & 2.6miljonerklubben, Svenska kalenderflickorna 2011. I år är alla kärntruppmedlemmar med i en läcker bild och våra ambassadörer ute i landet deltager i månadsbilderna.
Vi vill förbättra kvinnors självbild, oavsett ålder och storlek. Vi vill lyfta fram förebilder för att stärka kvinnors självförtroende, skapa fler skönhetsideal!

Insamlade medel från kalendern går till insamlingsstiftelsen Kvinnor och Hälsa, Kvinna mitt i livet, 90-konto 90 01 52-0

Kalendern finns i handeln från 7e oktober.

Pressbilder - kontakta gisela@1.6miljonerklubben.com, 0766344151

För information kontakta Alexandra Charles, alexandra.charles@telia.com, 0708-280911, samt gisela@1.6miljonerklubben.com, 0766344151

Själ och hjärta, för kvinnors Hälsa!

1.6 & 2.6 miljonerklubben verkar för kvinnors hälsa och livskvalitet, för kvinnor i alla åldrar. Vi informerar om alltifrån strss, kost, motion, medicin, forskning, ekonomi, jämställdhet, allt som rör kvinnans situation i livet och status i samhället. Vi arbetar för att skapa opinion kring våra frågor. Män är välkomna!

www.1.6miljoneklubben.com

www.2.6miljonerklubben.com