Stockholm slår ett slag för kvinnohjärtat och Hjärtgolfen

Den 10 juni spelas 1,6 & 2,6 miljonerklubbens årliga golftävling, Hjärtgolfen, på Mälarö Golfklubb Skytteholm på Ekerö, Stockholm. En golftävling för tjejer och kvinnor som spelas på tio banor runtom i Sverige med slutfinal på Hooks Herrgård. Första pris är en resa till Mallorca där vinnaren får spela i Prinsessan Birgittas Golf Tournament.

Söndagen den 10 juni, spelas Hjärtgolfen på Mälarö GK Skytteholm. Alexandra Charles von Hofsten, ordförande i 1,6 & 2,6 miljonerklubben, kommer att närvara och vara prisutdelare. Hjärtgolfen spelas på tio golfklubbar runtom i landet - från Barsebäck i Skåne till Luleå i Norrbotten. Golftävlingen avslutas den 11 augusti på Mälarbadens GK i Södermanland. Vinnarna från deltävlingarna går vidare till en slutfinal på Hooks Herrgård den 19 augusti.

Första pris är en vinnarresa i september till Mallorca. Vinnaren får spela i Prinsessan Birgittas Golf Tournament 2018. Finalpriset innebär resa, boende och startavgift till hela tävlingen under tre dagar.

Hjärtgolfen är bra för din hälsa och bidrar samtidigt till forskningen på kvinnors hälsa. Genom startavgiften skänker alla deltagare pengar direkt till forskningen på kvinnohjärtat. Förra året deltog totalt cirka 900 personer i Hjärtgolfen och insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa samlade in 75 000 kronor till forskningen på kvinnohjärtat.

Hjärtgolfen arrangeras av 1,6 & 2,6 miljonerklubben i samarbete med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

För mer information kontakta Inger Söderholm, inger@1.6miljonerklubben, eller Annika Norén,
annika.noren@malarogk.se
Mer information finns på http://www.1.6miljonerklubben.com/aktiviteter/visa/?id=2376

HJÄRTGOLFEN 19 MAJ – 11 AUGUSTI 2018

Bryngfjordens GK/Karlstad 19 maj www.bryngfjorden.com

Läckö GK/Kållandsö 20 maj www.lackogk.se

Öijareds GK/Floda, Göteborg 6 juni www.oijared.se

Mälarö GK Skytteholm/Ekerö 10 juni www.malarogk.se

Vetlanda GK/Vetlanda 17 juni www.vetlandagk.com

Luleå GK 1 juli www.luleagolf.se

Kårsta GK/Örebro 21 juli www.karstagk.se

Lundsbrunns GK 29 juli www.lundsbrunngk.com

Barsebäck GCC 7 aug www.barsebackresort.se

Mälarbadens GK/Torshälla 11 aug www.malarbadensgk.se

Finalen äger rum på Hooks Herrgård den 19 augusti.

Vinnarresa till Mallorca, Prinsessan Birgittas Golf Tournament 6 - 8 september.

• prinsessan birgittas golf tournament
  • 1 6 miljonerklubben
  • mälarö gk skytteholm