Sveriges hälsoelit firade vinnarna

Vem har sagt att måndagar är tråkiga? Måndagen den 13 februari presenterades alla vinnare i Hälsopriset 2017. 1,6 & 2,6 miljonerklubben anordnade en stor prisgala på Dansmuséet i Stockholm där Sveriges hälsoelit minglade, skålade i bubbel, stod på scen eller satt som publik och applåderade sina favoriter.

Om Hälsopriset
Sedan i augusti har allmänheten kunnat nominera och rösta på de personer som gjort en insats för folkhälsan under året som gått. Den 13 februari delades Hälsopriset ut för andra året i rad på Dansmuseet i Stockholm. De sex kategorierna i vilka första, andra och tredje pristagare utsågs är: årets hälsohjälte, årets innovation, årets sociala medier-profil, årets matprofil, årets författare, årets inspiratör och årets SPA.

Nyheten för i år var kategorin årets hälsohjälte som delas ut till en person som på ett eller annat sätt vunnit en kamp för sin eller andras hälsa.

Vinnarna
Här hittar du alla vinnare i respektive kategori, för högupplösta porträttbilder vänligen kontakta:

Cecilia Liljeton
Cecilia@1.6miljonerklubben.com