Vänlig påminnelse. EN KVÄLL OM PSYKISK OHÄLSA OCH HÄLSA!

Mental Health Evening

MÅNDAGEN DEN 9 OKTOBER KL 18:00 - 20:30

MAXIMTEATERN, KARLAPLAN 4, STOCKHOLM

Psykisk ohälsa är en av våra vanligaste folksjukdomar idag och skapar obeskrivligtmänskligt lidande samt kostar samhället 70 miljarder årligen.

En av tre drabbas och alla känner någon. Trots detta finns fortfarande fördomar och forskningsanlagenär en bråkdel jämfört med andra sjukdomstillstånd av samma storleksordning.

Det vill vi, tillsammans med Psykiatrifonden - Fonden för psykisk hälsa, ändra på.

Moderator: Alexandra Charles och Simon Kyaga

Medverkande artister: Lisa Nilsson, Operatrion Divine, Nanne Grönwall, Suzanne Osten

Övriga medverkande: Stefan Einhorn, författare och professor, Ann-Kristin, Sandberg, samordnare Nationell Samverkan för Psykisk Hälsa, Helena Rönnberg, chefredaktör Icakuriren, Lena Flyckt docent och vice ordförande Psykiatrifonden, Martin Schalling professor och ordförande Psykiatrifonden, Madeleine Liljegren projektledare Mental Health Run, Pebbles Karlsson Ambrose författare, Psykiatrifondens fördomsprisvinnare 2017, Psykiatrifondens forskningsstipendiater 2016