100% Proffs Academy satsar på grönt

Bygghandeln 100% Proffs erbjuder utbildningar under namnet 100% Proffs Academy. Nytt för i år är utbildningen “Hållbart byggande”, som ska förbereda byggproffs för kommande miljöregler och uppdragsgivares ökade miljökrav.

För fjärde året i rad utbildar och certifierar 100% Proffs Academy byggproffs i Stockholm. Nytt för i år är utbildningen “Hållbart byggande”, som ska hjälpa byggproffs att möta kommande byggregler och uppdragsgivares allt ökade krav på miljöanpassat byggande. Redan 2021 skärps de svenska reglerna dramatiskt till vad som kallas “nära nollenergihus” vid renovering och nyproduktion.

• Utbildningen “Hållbart byggande” ger dig kunskaperna som leder till bättre affärer och grönare samvete. Vi går igenom vad förändringarna innebär och pratar bland annat om praktisk byggfysik som isolering, fukt och täthet, säger Dan Johansson, ansvarig för 100% Proffs Academy.

100% Proffs var en pionjär med utbildningar i byggbranschen. Sedan starten för drygt tre år sedan har man utbildat cirka 700 personer och genomfört cirka 50 utbildningar. Några exempel på utbildningar är proffsigare arbetsmiljö (BasP/U), ställningsbyggande, HLR, brandtätning och steg 3-utbildning inom tätskikt.

• Vi anlitar de bästa utbildarna vilket säkerställer kvaliteten på utbildningarna. Vi tänker på detaljer och trivsel, dynamiken i grupperna är viktig för att det ska bli bra snack på utbildningen. Utbildningarna blir också ett naturligt nätverk för byggarna, menar Dan Johansson.

Först ut av utbildningarna 2017 i 100% Proffs Academy är “proffsigare arbetsmiljö”

(byggentreprenörer måste enligt lag ha kompetens inom BasP/U) med start den 20 februari.

________________________________________________________________

För mer information om 100% Proffs Academy kontakta:

Dan Johansson, 070-7747799, dan.johansson@100procentproffs.se

Ytterligare info utbildningar: www.100procentproffs.se/academy/