Nästan 300 procent fler besök på 1177.se

Besöksstatistiken för 1177.se fortsätter att peka uppåt. Störst ökning märks på Tema Barn och föräldrar, som har en nästan 300-procentig ökning i sidtrafiken från augusti 2011 till augusti 2012.

Den största ökningen av antalet sidvisningar märks på Tema Barn och föräldrar, där antalet sidvisningar pekat rakt uppåt. Jämför man antalet sidvisningar i augusti 2011 med augusti i år, ser man en ökning på ungefär 270 procent – från 52 680 till 194 037. På Tema Gravid är motsvarande ökning 130 procent, från 82 281 till 189 172 sidvisningar. Sajten som helhet visar en ökning med 65 %, från 2 717 506 sidvisningar i augusti 2011 till 4 483 686 i augusti 2012.

- Vi märker att kännedomen och användningen av 1177 ökar hos både befolkningen och ute i vården, säger Sofie Zetterström, ansvarig för invånartjänster på Inera AB.

- Det är stor skillnad nu jämfört med för ett par år sedan. Idag när jag är ute och träffar vårdpersonal, känner de väl till 1177 och använder rådgivningsstödet för 1177 Sjukvårdsrådgivningen eller Rikshandboken i barnhälsovård som arbetsredskap, och rekommenderar 1177.se till sina patienter eller föräldrar. Det känns jätteroligt att det arbete som lagts ner, där så många ute i vården också står bakom innehållet på sajten, nu också kommer till faktiskt användning och nytta.