24Storage förvärvar konkurrent i Vallentuna

Förrådskoncernen 24Storage förvärvar konkurrenten Lagringen i Vallentuna. Lagringen i Vallentuna är en befintlig förrådsanläggning med ca 200 kunder. Tillträdet sker den 1 februari. Med förvärvet har 24Storage nu 15 anläggningar runt om i Sverige.

Vallentuna är en snabbt växande kommun cirka två mil utanför Stockholm. Kommunen har idag cirka 33 000 invånare och har en estimerat långvarig tillväxtfas.[1] 24Storage förvärvar nu konkurrenten Lagringen i Vallentuna AB som kommer heta 24Storage Vallentuna Bällsta och innehar därmed totalt sju anläggningar runt om i Stockholmsområdet.

- Vallentuna är ett av de mest intressanta områdena i Stockholmsregionen, eftersom det på sikt kommer att växa samman med Täby. Förvärvet i Vallentuna kompletterar vår befintliga portfölj på ett mycket bra sätt och vi ser naturligtvis en stor potential i förvärvet, säger Michael Fogelberg, VD och grundare av 24Storage.

Den förvärvade förrådsanläggningen kommer att ha en uthyrningsbar yta om 1 500 kvadratmeter och ca 200 kunder.

- Vår expansionsplan innefattar både förvärv och nyetableringar och vårt egenutvecklade affärssystem möjliggör att vi enkelt kan integrera andra aktörer utan att förlora fart. Under 2017 positionerade vi oss som näst störst i den svenska branschen, enligt den internationella branschorganisationen. Vår långsiktiga plan är naturligtvis att bli störst i Sverige, säger Michael Fogelberg.

Michael Fogelberg, VD och grundare, 24Storage AB
E-post: michael.fogelberg@24storage.com

[1] https://www.vallentuna.se/sv/Kommun-och-politik/Kommunfakta/Befolkning/

24Storage-koncernen grundades 2015 och har fler än 6 000 förrådsutrymmen fördelade på 15 anläggningar på nio orter runt om i Sverige. Grundarna av bolaget har varit bidragande till att utveckla flera av de ledande self-storageaktörerna i Europa, däribland Shurgard. 24Storage AB:s affärskoncept grundar sig i två globala makrotrender; urbanisering och digitalisering. De centralt belägna anläggningarna utrustas med den senaste teknologin som möjliggör en centraliserad drift. Bolaget utvecklar också en systemplattform anpassad för self-storagebranschen som kan erbjudas även andra fastighetsbolag. 24Storage var vid utgången av 2017 Sveriges näst största self-storage bolag, enligt branschorganisationen

FEDESSA. Bolaget letar kontinuerligt efter mark och fastigheter i attraktiva lägen.

Mer information finns på www.24storage.se.