1980-talssuccén intar Trädgår´n i vår

Pressmeddelande   •  Nov 28, 2016 12:58 CET

2Entertain - part of 2E Group

Efter en bombastisk höst med kokande arenor och ett utsålt Scandinavium. Nu väntar en helt ny krogshow, ”Rock of 80s – The Show” på Trädgår´n i Göteborg. Premiär 9 februari 2017.

Rock of 80´s är en exposé över 1980-talsrocken med låtar av bland andra AC/DC, Kiss, Journey, Guns n' Roses, Bon Jovi, Europe, Twisted Sister och Whitesnake.

Under hösten har en arena-version turnerat landet runt, där bl.a Scandinavium och Globen fylldes till sista plats. Nu ska levande gitarr-legenden Kee Marcello gräva djupare i 1980-talets rockarkiv. Den 9 februari är det premiär för nya ”Rock of 80´s - The Show” på Trädgår´n i Göteborg.

- Hitsen från 80-talet är så många och publiken är så hängiven, både jag och producenterna kände att det här är en rockfest som borde passa perfekt på Trädgår´n. Det blir kortare resor till jobbet, sista månaderna har jag fått flyga och fara varenda helg, säger Kee Marcello med ett skratt.

Hollywood-rullen på samma tema, med Tom Cruise, Catherine Zeta-Jones och Malin Åkerman är en framgångsrik musikalfilm och återförde nostalgin för det lustfyllda 1980-talstemat.

- På Trädgår´n får vi chans att plocka upp fler rockrökare från 1980-talet. Vi behåller de viktiga hitsen från arenaturnén och repar nya. AC/DC:s Highway to hell, Kiss-rökaren I was made for lovin´you och Bostons More than a feeling är tre 80-talslåtar jag skulle vilja ta in. Nu ska vi maxa rockfesten ännu mera, nu har vi ingen som drar i ridå-snöret för tidigt, säger Kee.

- Rock of 80's är både en tidsresa och en folkfest. Vi på scenen får spreja upp frisyrerna, dra på åtsmitande skinnbrallor och elda på för fullt i både powerballader och röjarlåtar. Det här är förmodligen det vildaste jag gjort sen studentveckan i Skövde -92, säger Jessica med ett leende.

I vår uppstår en helt ny show med ny lineup:

Gitarristen Kee Marcello är självskriven - eftersom han spelar sig själv.

Jessica Andersson spelar rollen som en av showens leading ladies.

Det blir debut på krogshowsscenen för The Poodles-sångaren Jakob Samuel.

Showens komiska roll spelas av Stefan Odelberg.

Tolkningen av den hårdkokta rockstjärnan görs av Andreas Johnson, även han debutant i dessa sammanhang.

Sångerskan Lollo Gartman spelar showens andra kvinnliga roll.

Bandet består i övrigt av Mats Jenséus (gitarr), Ken Sandin (bas) och Pontus Engborg (trummor).

Föreställningen presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. En elfte arena, belägen i centrala Göteborg, kommer att öppna efter pågående totalrenovering. Koncernens samlade utbud av show, musikal, teater och konsert säljs på Showtic.se.