Hyllade ”JÄKELSKAP I KIKAR’N” på väg till Lisebergsteatern våren 2017

Pressmeddelande   •  Okt 06, 2016 09:00 CEST

Det firas rejält runt om i landet med jubileumsfarsen ”Jäkelskap i Kikar'n”. Föreställningen kröner 20 år av skratt med succégänget från Vallarnas friluftsteater. Lars Classons och Jojje Jönssons nyskrivna föreställning är den tredje och sista delen i den helt fristående Kikar-triologin. Jojje Jönsson, som stått på scenen samtliga föreställningar sedan starten 1996 och var med och satte publikrekord 2011 med 74 000 besökare under sex sommarveckor, firar nu stort på turné runt om i landet och sen väntar final på Lisebergsteatern i Göteborg under våren 2017.

Nypremiär på Lisebergsteatern den 3 februari 2017. Spelas t.o.m. den 29 april. Biljettsläpp måndag den 17 oktober via: showtic.se och vallarna.se.

Jubileumsensemble
Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén.
Regi: Ulf Dohlsten. Manus: Lars Classon och Jojje Jönsson. Producent: Janne Andersson, 2Entertain.

Tidernas publiksuccé! Över 1 200 000 gäster har besökt föreställningarna under årens lopp och ytterligare över 30 miljoner har sett dem på TV. Läs mer på vallarna.se och showtic.se.

Föreställningar på Vallarnas friluftsteater genom åren

2016 Jäkelskap i Kikar'n
1997 Hemvärn och påssjuka
1996 Hemlighuset

www.vallarna.se

Föreställningen produceras och presenteras av 2Entertain.

Presskontakt: Rickard Werecki , Werecki promotion company tfn: 0707178008, pr@werecki.comPressbilder/förställningsbilder och ytterligare pressinfo: www.werecki.com.

Marknad och försäljning: Tobias Dorthé, 2Entertain,tfn:0708697210, tobias.dorthe@2entertain.com

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.