Josefin Johansson ny artist hos 2Entertain

Pressmeddelande   •  Nov 11, 2016 12:32 CET

2Entertain - part of 2E Group

Komikern, sångerskan och skådespelaren Josefin Johansson blir en del av 2Entertains härliga nöjeselit.

Josefin Johansson är komiker och skådespelare och 2015/2016 nominerades hon till Årets kvinnliga komiker på svenska stå up-galan. Josefin har också goda musikkunskaper och kombinerar gärna sin komiska sida med sång.

Josefin Johansson började 2006 på Sveriges Radio P3 och har arbetat med program som Pang Prego, Morgonpasset Sommar och Musikguiden i P3: Sommarsession.

Hon gör stå up-föreställningar runt om i landet och har den senaste tiden lagt mycket fokus på en internationell karriär då hon gjort England och The Castle osäkert med stående ovationer och goda resultat. Under senare år har Josefin skrivit och agerat i tv, film, radio och på scen. Det har lett till att hon medverkat i tv-produktioner som Så ska det låta, Allsång på Skansen, Doobidoo och Robins med flera.

Hon är initiativtagare till Humorkollo, ett projekt som är ämnat att bredda den svenska humorscenen och just nu är Josefin aktuell i Helt Sant i P4 (vetenskapshumor för barn varje söndag) och podcasten Josefinito Pod. Hon är också programledare för P3 Älskar och medverkar i pjäsen Drottningsylt tillsammans med Robert Noack.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. En elfte arena, belägen i centrala Göteborg, kommer att öppna efter pågående totalrenovering. Koncernens samlade utbud av show, musikal, teater och konsert säljs på Showtic.se.