Mårten Andersson ny artist hos 2Entertain

Pressmeddelande   •  Okt 13, 2016 10:00 CEST

2Entertain – part of 2E Group

Mårten Andersson är en av Sveriges mest välkända och populära komiker.

Han är främst komiker men också programledare och entreprenör. Mårten har arbetat halva sitt liv inom svensk media och underhållning. Under 90-talet jobbade han som programledare på ZTV under de berömda ZTV-åren som fostrade stjärnor som Henrik Schyffert, Kristian Luuk, Erik Haag och många andra. Parallellt med TV-jobbet arbetade han som reporter på Radiosporten. Vid 25 års ålder slog han igenom som komiker i kultförklarade och grammis-nominerade P3-programmet ”Pippirull” där han gjorde imitationer av bland andra Dr Alban och Mikael Persbrandt.

Mårten debuterade som ståuppkomiker år 2000 och är idag en av landets absolut mest populära och efterfrågade ståuppkomiker. 2004 grundade han standupklubben RAW och tog klubben på en resa från en gratisklubb i en trång källare i Gamla Stan till fullsatta shower i Globen och på Friends Arena med Jerry Seinfeld och Eddie Izzard.

Under 2015 gjorde Mårten 40 shower med sin första soloföreställning UNDER YTAN som hyllades av både kritiker och publik och köptes in av TV4.

Under 2016 är Mårten aktuell som både programledare för webbtv-programmet ”På väg med Mårten & Martin” samt soloföreställningen HYBRIS.

För ytterligare information kontakta:
Therese Mc Donald, Projektledare, 2Entertain - del av 2E Group AB (publ) Telefon: 0734-144771 alternativt mail: therese.mcdonald @2egroup.se

Läs mer på www.2egroup.se

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.