Musikkryzz med humorprofil - nytt sätt för föreningar att tjäna pengar

Pressmeddelande  •  2012-02-24 10:05 CET

Stefan & Kristerprofilen och ”Så ska det låta”- aktuella Stefan Gerhardsson lanserar ett nytt sätt för Sveriges föreningar att dra in pengar till sin verksamhet. Tillsammans med musikern Lennart Palm besöker han bygdegårdar och föreningslokaler för att bjuda på musikkryzz med underhållning och humor.

- Alla blir glada. Föreningarna får del av biljettförsäljningen, folk som bor på landsbygden får underhållning på hemmaplan och vi får göra det vi älskar – roa med humor och musik, säger Stefan Gerhardsson.

Idén föddes hos Stefan för flera år sedan när han såg alla tomma lokaler runt om i landet. Som ungdomstränare i fotboll kände han alltför väl till all bingolotto-, strump- och fröpåseförsäljning, som föreningarna ordnade för att dra in pengar till klubben.

-  Jag kände att det skulle vara roligt att göra något för alla ideella föreningar och för alla som bor på mindre orter där det inte händer så mycket på underhållningsfronten.

Tillsammans med Lennart Palm bjuder han nu på ett musikkryzz med charader, rebusar, sång och spex. Efter kryzzet blir det paus och då kan föreningen öppna fikaförsäljning, presentera en lokal förmåga eller informera om klubben. Sen tar en halvtimmes ren underhållning vid.

- Jag öser ur godbitar från Stefan & Kristers humorskatt och Lennart låter som en hel orkester med alla instrument han spelar på. Och jag lovar bjuda på ett halsbrytande nummer där jag skrämmer publiken ordentligt, säger Stefan.

För en förening kan en kväll med Musikkryzzet locka stor publik. Och med biljett- och egen fikaförsäljning kan man få in en bra slant. Enda kravet för att kryzzet ska kunna genomföras är att man är minst 100 personer. Föreningen står för den lokala marknadsföringen, ordnar lokal och säljer biljetter. 2Entertain och Stefan Gerhardsson, som står bakom Musikkryzzet, ordnar med marknadsföringsmaterial, innehåll och affischer.

Musikkryzzet passar för allt från idrottsföreningar till Lions, hembygdsföreningar eller golfklubbar. Hela familjen kan vara med, men frågorna är anpassade för att vara lagom kluriga för vuxna. Flera föreningar har redan bokat upp sig. I mars sker det första uppträdandet i Kalmar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Vill du veta mer om Musikkryzzet eller boka intervju med Stefan Gerhardsson?
Mail: stefan.gerhardsson@telia.com

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser sedan  starten 1987. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern. 2Entertain driver också Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain, med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg, är en del av 2E Group.

2E Group, nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.