PIPPI LÅNGSTRUMP INTAR LISEBERGSTEATERN I GÖTEBORG UNDER JULLOVET!

Pressmeddelande  •  2012-09-27 10:00 CEST

Pippi Långstrump och hennes vänner bjuder på sång, musik, dans och massor av skratt för hela familjen! Spelas på Lisebergsteatern under jullovet 2012/2013. Premiär 20 december.

Jullovsunderhållningen har blivit en riktig familjetradition på Lisebergsteatern. För nionde året i rad får nu alla barn och vuxna följa med på ett oförglömligt sagoäventyr. I år blir det en av Astrid Lindgrens absolut största barnfavoriter på scenen - Pippi Långstrump!

Biljetterna till Pippi Långstrump på Lisebergsteatern släpps måndagen den 8 oktober.

Pippi Långstrump och hennes vänner låter hela familjen njuta av en föreställning med sång, musik, dans, spänning och massor av skratt. Klassiska Pippi är inte bara fantasifull och påhittig, hon är även en snäll och rolig lekkamrat som tar med publiken i mängder av tokiga situationer. Allt enligt Astrid Lindgrens originalmanus.

Läs mer om handlingen

För ytterligare information:
Janne Andersson, producent, tfn 0705-517 030
Kålle Gunnarsson, medproducent 0733-844 487
Tobias Widgren, marknad & försäljning, tfn 0708-697 210.

Läs mer på www.showtic.se
Pressbilder för fri publicering: www.2entertain.com

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser sedan  starten 1987. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern. 2Entertain driver också Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain, med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg, är en del av 2E Group.

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser