Stefan Gerhardsson, Håkan Runevad och Bertil Schough får följe av imitatören Jörgen Mörnbäck på buskisturné hösten 2012!

Pressmeddelande  •  2012-05-11 11:01 CEST

Efter den förra slutsålda turnén med Sommarbuskis är det nu äntligen dags för ny turné i höst med 110% Buskis. I år får de kultförklarade ”Bus-kisarna” med Stefan Gerhardsson i spetsen, sällskap av Sveriges främsta imitatör Jörgen Mörnbäck. Turnépremiären för 110% Buskis är den 14 september 2012 och totalt besöker man över 20 orter runtom i landet.

Det utlovas riktigt mycket buskis och faktiskt mer än så.
Sveriges främsta imitatör, Jörgen Mörnbäck, kommer tillsammans med de kultförklarade Bus-kisarna, Stefan Gerhardsson, Håkan Runevad och landets gladaste speleman Bertil Schough, att bjuda på skratt. Det är dags för uppföljaren till Sommarbuskis, 320 kg Buskis och Nyrakad buskis att ge sig ut på turné i hela landet.

Publiken bjuds på två akter fyllda med komik, imitationer i världsklass, snabba revynummer, medleyn, rolig sång och musik. Det blir en hel del nytt men självklart även gamla godbitar från Stefan & Krister och Falkenbergsrevyn. Publiken kommer bland annat att få möta Olvert, Mikael Wiehe, Fågelskådar´n, Sven-August & Kristian, Göran Persson, Janne Josefson och många fler! För regi står Anders Wällhed.

Efter tre slutsålda turnéer gjorde vi ett litet uppehåll och det känns nu som vi har laddat upp med det bästa nyskrivna materialet på länge, även om vi även lovar gamla godbitar från förr, säger Janne Andersson, producent på produktionsbolaget 2Entertain.

Föreställningen har premiär på Lisebergsteatern i Göteborg den 14 september innan det är dags att gästa mindre och större städer i hela Sverige. Turnén avslutas i Karlstad den 24 november.
Biljetterna släpps till allmänheten måndagen den 14 maj.

För mer information:
Janne Andersson, producent 2Entertain, 0705-517 030 eller janne.andersson@2entertain.com
Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, Westin Promotion, 0708-543 864
rickard@westinpromotion.com

Pressbilder för fri publicering: www.showtic.se (publiceras fredagen den 11 maj kl 13.00 )

Spelplan:
Lör 17-nov 19.30 Teatern, Ystad
Fre 23-nov 19.30 Konserthuset, Vara
Lör 24-nov 19.30 Scalateatern, Karlstad

Kort om årets regissör Anders Wällhed:
Anders har sedan många år kamperat ihop, med inte minst årets gäst Jörgen Mörnbäck, som hans mer eller mindre fasta regissör. Genom åren har Anders skrivit och regisserat det mesta, över 70 uppsättningar, tv-serier, revyer, radioteater, scenteater och film.

Anders har också skrivit ett dussin böcker; diktsamlingar, romaner, historiska böcker och nöjesbiografier och han räknas också som Sveriges förnyare av sjömansvisan. Sin utbildning till regissör och producent fick Anders på Dramatiska Institutet i Stockholm.

13

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser sedan  starten 1987. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern. 2Entertain driver också Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain, med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg, är en del av 2E Group.

2E Group, nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.