Succé för ”Campa i klaveret –En hejdlöst rolig husvagnsbuskis”, på Vallarnas friluftsteater.

Pressmeddelande  •  2012-05-21 11:00 CEST

Nu över 38 000 biljetter bokade och sålda!

Den nyskrivna farsen Campa i klaveret med Jojje Jönsson, Siw Carlsson och Claes Månsson i huvudrollerna, har fått en smakstart i försäljningen. Premiären går av stapeln 1 juli på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg.

- Det är väldigt roligt att folk visar fortsatt stort intresse för vår friluftsteater, man blir stolt över det som byggts upp här under alla år, hälsar Janne Andersson, producent 2Entertain.

- Det känns helt fantastiskt att intresset är så stort. Vallarna är oerhört viktigt för mig, det är här jag har skolats och utvecklats. Från att två somrar i slutet på 90-talet sålt popcorn för fulla muggar, gick jag via regielev till regiassistent för att senare bli manusassistent, medregissör följt av möjligheten att skriva två egna manus tillsammans med Per Andersson, för att nu själv få regissera mitt tredje originalmanus för Vallarna, säger Lars Classon.

Om föreställningen
Det är dags för Sveriges buskiselit att åka ut och campa! I sommar kommer den miljonte besökaren att sätta sin fot på Vallarnas friluftsteater då det bjuds på rykande färsk husvagnsbuskis! Årets roligaste föreställning är nyskriven och signeras Lars Classon, Per Andersson och Håkan Klamas. I rollerna ser vi Jojje Jönsson, Siw Carlsson, Claes Månsson, Robin Stegmar, Anna Bromee, Kent Vickell och Emmi Christensson.

Regi: Lars Classon.
Premiär den 1 juli. Spelas t.o.m. 12 augusti.

Vallarnas friluftsteater, Falkenberg
Startades 1996 av dåvarande Nöjespatrullen (nu 2Entertain). Ifjol firade man 15-årsjubileum. Miljoner TV tittare ser varje år de klassiska föreställningarna och närmare en miljon har sett dem live på plats i Falkenberg. Föreställningar genom åren: 1996 ”Hemlighuset”, 1997 ”Hemvärn och påssjuka”, 1998 ”Där fick du”, 1999 ”Bröstsim och gubbsjuka”, 2000 ”Rena Rama Rolf”, 2001 ”Snålvatten och jäkelskap”, 2002 ”Bröllop och jäkelskap”, 2003 ”Barnaskrik och jäkelskap”, 2004 ”Två bröder emellan, 2005 ”Två ägg i högklackat”, 2006 ”Brännvin och fågelholkar – Söderkåkar reser västerut”, 2007 ”Hemsöborna”, 2008 ”Solsting och Snésprång”, 2009 ”Virus i bataljonen”, 2010 ”En mor till salu”, 2011 ”Pang på pensionatet”, 2012 ”Campa i klaveret”.

Läs mer via: www.vallarna.se

Janne Andersson, producent 2Entertain, 0705-517 030
Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, Westin Promotion, 0340-67 77 26, 0708-54 38 64, rickard@westinpromotion.com. Fria pressbilder: www.vallarna.se och www.showtic.com

Pressbilder för fri publicering: www.showtic.se

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser sedan  starten 1987. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern. 2Entertain driver också Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain, med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg, är en del av 2E Group.

2E Group, nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.