2XU Reflect Run 25K - Mörkt Nighttraillopp

2XU Reflect Run 25K

Efter succen med 2XU Reflect Run som under november har engagerat över 1000 löpare runt om på 28 orter i Sverige är vi nu stolta att presentera löparupplevelsen 2XU Reflect Run 25K.

Fredagen 12 januari går premiären av 2XU Reflect Run 25K i samarbete med Sandsjöbacka trail. Loppet inleder även helgen där 2XU Reflect Run 25K är ett av totalt 6 lopp. Loppet är ett nighttrail-lopp där deltagarna springer med pannlampa och banan är utmärkt med reflexer.

Banan är 25km lång med start i Billdal och mål på Slottsogsvallen i Göteborg. Banan slingrar sig genom vackra Sandsjöbacka naturreservat. Längs med banan kommer det finnas vätskestation samt en Reflect Pep-Zone där löparna kan njuta av musik, eldar samt fylla på energidepåerna. Loppet välkomnar både den vana löparen samt nybörjaren.

”Vi tycker det är jätteroligt att ha med oss 2XU som partner på vår mörkaste och häftigaste distans. Tillsammans kommer vi kunna erbjuda deltagarna en löpupplevelse utöver det vanliga. Det blir en sprakande kickstart på lopphelgen som vi redan längtar till” Säger Linus Stridsman på Sandsjöbacka Trail.

2XU Reflect Run 25K är en del av Sandsjäbacka trails sprinttrippel och ultratrippel.

För mer info http://sandsjobackatrail.se/distanser/2xureflectrun25k/

Eventlänk Facebook: https://www.facebook.com/events/796032333925715/

Enjoy Sport Sverige är ett av sportbranschens snabbast växande företag inom tekniska sportplagg. Mest känt för försäljning av 2XU kompressionskläder, våtdräkter, triathlon-, löpnings- och cykelkläder. Alla kläder är träningskläder av mycket hög teknisk kvalitet. 2XU:s kompressionskläder betraktas globalt sett som "State of the Art" inom kompression, alltså det bästa du kan få tag på. Kompressionstyget är tillverkat av kvalitetsmaterialet PWX med medicinskt, graderat tryck som ger ökad blodcirkulation, mindre muskelvibration, som båda leder till mindre stel muskulatur, ökad uthållighet, snabbare återhämtning och förebyggande av skador. Plaggen är avsedda för alla grupper av människor före, under och efter träning. Oavsett om de tränar lite eller mycket. Enjoy Sport Sverige har etablerats och drivs av engagerade, professionella och kundorienterade personer, med bakgrund från den svenska topp- och breddidrotten. Kontakta oss gärna på info@enjoysport.se.