4C Strategies rekryterar Johan Sjöberg från EU och Bryssel

4C Strategies har rekryterat Johan Sjöberg till tjänsten som seniorkonsult och skall arbeta främst inom affärsutveckling offentlig sektor, totalförsvar och civilförsvar. Johan har bl.a. en mångårig erfarenhet från EU i Bryssel som Försvarsråd på EU-representationen med ansvar för Försvarsdepartementets personal och verksamhet och sista tre åren som Försvarsrådgivare vid Nato-delegationen.

- "Jag är glad över att komma till 4C Strategies under en mycket spännande tid då offentlig och privat sektor i allt större grad bygger resiliens samt förutsättningar för att hantera kriser och säkerhet. 4C Strategies har ett mycket gott rykte i branschen, med stark framåtanda och utvecklingsvilja. Jag ser framför mig mycket goda möjligheter för 4C Strategies att bli en än större aktör inom ovan nämnda segment och att jag, med min bakgrund, kan bidra till detta", säger Johan Sjöberg.

- "Vi är mycket glada över att ha rekryterat Johan med sin gedigna kunskap och erfarenhet av säkerhets-, kris- och försvarsrelaterade frågor. Johan får en viktig roll att än mer stärka vårt erbjudande och möta kundernas behov", säger Alice Lundgren, Affärsutvecklingschef 4C Strategies

4C Strategies är Europas främsta leverantör av lösningar för risk- kontinuitet och krishantering. Företaget har en internationell kundbas som inkluderar försvarsmakter, myndigheter, kritisk infrastruktur, multinationella företag och intresseorganisationer.