Anders Schyllert lämnar SAP och blir VD för 4C Strategies Norden

Toppvärvning till 4C Strategies

”4C Strategies har redan gjort en framgångsrik resa med fantastiska kunder inom såväl näringslivet som offentlig verksamhet. Att fortsätta vår expansion i Sverige genom att ytterligare utveckla våra kunder samt accelerera vår etablering i övriga Nordiska länder blir en fantastisk utmaning”, säger Anders Schyllert, nytillträdd VD på 4C Strategies Norden.

Vitamininjektion från IT-branschen

4C Strategies kunderbjudande är byggt på expertkonsulter samt Exonaut™, programvarusviten som samlar alla de verktyg som krävs för att skapa och upprätthålla en organisations beredskap. Anders Schyllert har stor erfarenhet av att få företag och myndigheter att framgångsrikt förbättra sina processer med stöd av mjukvara. Han växte IBM Software i början av 2000-talet och kommer närmast från SAP där han haft rollen som Country Manager för Sverige. Dessförinnan var Anders Schyllert Verkställande Direktör för SAS Institute i Zürich och Stockholm.

Organisationen mogen för nästa steg

”4C Strategies stängde fjolåret med nära 25 procents tillväxt och bra lönsamhet, vilket möjliggör investeringar i senior kompetens av Anders Schyllerts kaliber. Anders erfarenhet och bevisade ledarskapsförmåga kommer att ta 4C Strategies Norden till nästa nivå”, säger Magnus Bergqvist, CEO på 4C Strategies. ”Med Anders som ansvarig i Norden kan jag koncentrera arbetsinsatserna på koncernövergripande frågor där vår internationella expansion, direkt och genom partners, får ökat fokus.”