Lösning för larmcentraler

Nyhet   •   Jan 10, 2017 22:31 CET

Karaktäristiskt för vår larmcentralslösning är att den snabbt är på plats, är fullständigt öppen för integrationer via öppna API: er och inte kräver någon dyr fysisk installation på plats. Lösningen är molnbaserad och via webbläsare skapas ett grafiskt användargränssnitt som kan anpassas för verksamheten och operatören. Precis som i traditionella larmhanteringssystem ser operatören inkommande larm ordnade i larmköer, kan kalla fram detaljer om larmet och brukaren, koppla upp telefonsamtal till den larmande brukaren. Via Skyresponses larmcentralslösning kan man även beordra ut fältpersonal direkt i gränssnittet med snabb feedback om när personen kan vara på plats. Tack vare det webbaserade gränssnittet kan operatören befinna sig antingen på larmcentralen, eller i specialfall även hantera larmen från en reservdator eller handhållen enhet på annan plats.

Kommentarer (0)