Skyresponse fortsätter att växa och rekryterar ny utvecklingschef i Luleå

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2019 15:59 CEST

Larmhanteringsbolaget Skyresponse är inne i en intensiv tillväxtfas och har det senaste året fördubblat sin omsättning, utökat andelen strategiska partneravtal och haft en stark utveckling av sina lösningar inom Personal Care och Personal Security på den nordiska marknaden. Bolaget har det senaste året dubblat antalet antal medarbetare och förstärker nu sin organisation ytterligare genom rekryteringen av Marita Ekblom som blir ny ledare och utvecklingschef för kontoret i Luleå.

Marita kommer närmast från Tieto där hon hade rollen som Head of Product Services & Delivery Management inom hälso- och sjukvårdssektorn. I den rollen har Marita ansvarat för en enhet inom Tieto som levererar hälso- och sjukvårdsprodukter och moderna informationssystem för framtidens sjukvård. Hon har även haft tidigare arbetat hos Ericsson. Marita innehar också rollen som ordförande i IT-branschrådet i Luleå.

– Vi är otroligt glada att få välkomna Marita till vårt team, säger Martin Reidevall, CEO Skyresponse. Hennes långa erfarenhet av produktutveckling, från såväl hälso- och sjukvårdssektorn som Telecom, kommer bidra starkt till att skapa skalbarhet när bolaget går in i nästa fas.

– Jag ser fram emot min nya roll hos Skyresponse och bli en del av detta dynamiska företag inom den växande IoT-marknaden”, säger Marita Ekblom. Genom min kompetens och erfarenhet av IT och produktutveckling har jag rätt bakgrund för att hjälpa Skyresponse i deras fortsatta tillväxtresa.

För mer information, vänligen kontakta:

Martin Reidevall, CEO Skyresponse
Tfn: +46 (0) 70 695 60 14
E-mail: martin.reidevall@skyresponse.com

Om Skyresponse

Skyresponse (f.d. Skygd) är en ledande leverantör av distribution och hantering av larm och avvikelser från uppkopplade produkter. Våra dynamiska tjänster bildar ett digitalt nervsystem som reagerar på händelser och säkerställer att rätt människa, maskin eller system alltid nås. Skyresponse samarbetar med ledande partners och företagets molnbaserade systemlösning möjliggör nya tjänstepaketeringar med deras produkter. Med banbrytande teknik och stor erfarenhet är Skyresponse tjänster idealiska för det växande IoT-området, oberoende av bransch. www.skyresponse.com

Skyresponse (previously Skygd) is a leading supplier of all types of alarm management and deviations for connected products. Our dynamic services build a nerve system that reacts to incidents and guarantees that the right person, resource or system is always reached. We cooperate with leading partners and our cloud-based system enables the development of new service packages together with our partners’ products. With its state-of-the-art technology, in-depth experience and flexible business models, Skyresponse develops services that are sector independent and ideally suited to the growing IoT area. www.skyresponse.com

Kommentarer (0)

Kommentera