Flygande start för 8848 Altitudes uppdaterade varumärkesplattform och e-handel.

Den 1 september släppte outdoor-märket 8848 Altitude sin nya e-handel och uppdaterade profil, och resultatet lät inte vänta på sig. Redan ser företaget stora ökningar på både besökarantal, konvertering och den fysiska försäljningen.

E-handeln har under de första tre veckorna i september tredubblat försäljningen mot föregående år och månadens budget slogs redan efter två veckor.

Det är galet kul att se effekten av det långa arbetet vi lagt ner på vår nya site och den nya kommunikationsplattformen. Känns härligt att konsumenten uppskattar det vi har tagit fram för att ge en bättre upplevelse! Tillsammans med Viskan ETM Streamline har vi fått en snabbhet, prestanda och användarvänligt gränssnitt på siten som ger ett stort värde för konsumenten.”

- Säger Anton Peterson, E-commerce Manager på 8848 Altitude.

Även andra kanaler har god genomförsäljning och det kommer in kompletterande ordrar från flera externa partners så som bland annat Sportamore, där 8848 Altitude ökat stort från föregående säsong.

Vinnaren i sortimentet är just nu lätta, funktionella dunliners så som Transform Jacket för herr och Sonic Liner för dam. Konceptet Multiliners togs fram av 8848 Altitude för att definiera lättviktsjackans olika egenskaper och användningsområden vilket har tagits emot väl av marknaden.

Läs mer om 8848 Altitude multiliners på deras site här.

Klart att detta endast är början på resan, men som Anton säger är det roligt att vi redan nu ser effekten av den nya profilen. Själv har jag fått flera samtal av branschkollegor som gratulerar och säger ”Ni har ju hittat det!” Att gå till hjärtat av organisationen och definiera varför vi finns har varit nyckeln i arbetet och det är där vi har hittat hem - i visionen att "Inspire people to experience the adventure together, all year round!”

- Säger Jonas Peterson, VD på 8848 Altitude.