Anil Agarwal, Deputy CEO på Capgemini

Capgemini vinner nytt kontrakt med Ikano Bank

Capgemini, en av världens ledande leverantörer inom konsultbemanning, teknologi och outsourcing, offentliggör idag sitt partnerskap med Ikano Bank AB, en del av Ikano Group. Enligt det nya avtalet kommer Capgemini Sverige AB att hjälpa Ikano Bank att stärka sin IT-kapacitet och stödja sin tillväxtstrategi.

Efter en omfattande upphandlingsprocess inleder nu Ikano Bank sin tranformationsresa med hjälp av Capgemini. Det femåriga kontraktet tillhandahåller Ikano Bank med en kostnadsbesparande och effektiv drift av deras IT-landskap med fokus på att stödja tillväxt och öka prestanda. Med hjälp av sin globalt erkända tekniska expertis kommer Capgemini att leverera flexibla och pålitliga tjänster för IT- och verksamhets-tranformation.

Capgemini kommer hjälpa oss att växa. De har rätt balans mellan lokal och global teknisk kunskap. De erbjuder en kostnadseffektiv och innovativ lösning för att stärka vår IT-kapaciet och för att skynda på vår digitala utveckling. Deras företagskultur passar också våra berörda medarbetare på ett bra sätt.” säger Stefan Nyrinder, CEO på Ikano Bank AB

Vi är mycket glada för att Ikano Bank har valt oss som sin partner på deras omställningsresa för sin digitala affär.”säger Anil Agarwal, Deputy CEO på Capgemini Sverige AB

Genom projektet kommer Capgemini att utnyttja sin breda erfarenhet inom den nordiska och globala bank och finans-sektorn. Det första steget i processen kommer vara att omvandla ”nu-läget” av IT-miljön till ”a next Generation Information Communication Technology services platform” för att omvandlas till en ”industrialized digital operation”. Tjänsterna från Capgemini kommer att levereras med hjälp av globala team baserade i Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Storbritannien samt Indien.

Med huvudkontor i Malmö, verkar Ikano Bank också i Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Polen, Österrike, Ryssland samt Storbritannien.

Med fler än 190 000 anställda i 40 länder firar Capgemini 50 års jubileum i 2017. Som en av världens främsta leverantörer av management-, teknik- och outsourcingtjänster, rapporterade gruppen i 2016 en omsättning på 12,5 miljarder Euro. Tillsammans med våra kunder, skapar och levererar vi på Capgemini verksamhets-, teknik- och digitala lösningar som motsvarar kundernas affärsbehov och möjliggör innovation och konkurrenskraft. En stark multikulturell organisation har gett oss möjligheten att utveckla ett unikt sätt att samarbeta, the Collaborative Business ExperienceTM, som bygger på

Rightshore®, vår globala leveransmodell.