Hemnets iPhone-app fortsätter att slå rekord

Pressmeddelande  •  2011-05-09 14:41 CEST

Hemnets iPhone-app fortsätter att överträffa tidigare rekord. Fortfarande, snart två år efter lanseringen, ökar antalet nedladdningar av appen, unika besökare och sidvisningar stadigt. Även för iPad och Android är siffrorna positiva. Det visar färsk statistik som bostadssajten tagit fram med hjälp av Apegroup.

Totalt har cirka 350 000 nedladdningar till iPhone gjorts, vilket gör Hemnet till en av de mest nedladdade apparna i Sverige. Antalet nedladdningar i april var 33 174 – högsta siffran hittills sedan lanseringen i augusti 2009. Även antalet unika besök för iPhone-appen har ökat med 10,5 procent och var i april 203 562 stycken totalt.

- Det här bekräftar att bostadsletandet pågår hela tiden och överallt, oavsett var vi befinner oss. Vår verksamhet bygger på IT, och det är vår uppgift att finnas och utvecklas på de mobila plattformar där våra användare finns, säger Carl-Henrik Borg, vd på Hemnet.

I april slog appen rekord i antal sidvisningar på alla mobila plattformar med 22,5 miljoner för iPhone, 2,5 miljoner för Android och 3,3 miljoner för iPad. iPad stod för den största tillväxten med en ökning på 33 procent jämfört med i mars. iPhone och Android ökade med 12 respektive 18 procent.

Sedan appen släpptes för iPad januari 2011 har den laddats ner 52 245 gånger.

- Ökningen i statistiken är resultatet av kontinuerligt arbete och en långsiktig satsning på mobila tjänster som en viktig del av kärnverksamheten. Det är otroligt inspirerande att arbeta tillsammans med Hemnet, säger Anders Graffman, vd på Apegroup.

För frågor kontakta:
Carl-Henrik Borg, vd Hemnet, 070-591 31 94 , e-post: carl-henrik.borg@hemnet.se

Anders Graffman, vd på Apegroup, tel: 070-492 19 85, e-post: anders.graffman@apegroup.com

Om Hemnet
Hemnet är Sveriges populäraste sajt för bostadssök, med över 1,4 miljoner unika besökare i veckan (v.34, 2010). Hemnet.se startades 1998 och ägs av Fastighetsmäklarförbundet FMF, Swedbank Fastighetsbyrå, Mäklarsamfundet Bransch, Svensk Fastighetsförmedling, Dagens Nyheter och Göteborgsposten.

Om Apegroup
Apegroup är Skandinaviens ledande mobila digitala byrå med fokus på nya mobila plattformar som iPhone, iPad och Android. Vi tillhandahåller långsiktiga mobila strategier samt design och utveckling av tjänster åt företag och varumärken på en global marknad.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom