Omorganisation och fokusering inom Rnb. Mikael Solberg ny VD och Christel Kinning ny vice VD.

Pressmeddelande   •  Jun 27, 2003 13:16 CEST

För att renodla och förtydliga Rnb-koncernens olika koncept har beslut tagits om att organisera koncernen i två olika verksamhetsområden, Polarn O. Pyret och Portwear Retail.

För att säkerställa expansionen och utvecklingen samt den påbörjade internationella satsningen av varumärket Polarn O. Pyret, kommer Rnb:s VD Christel Kinning att på heltid fokusera på den uppgiften.

Portwear Retail, som är Rnb:s distributionsplattform för externa varumärken, kommer att ledas av Roger Kylberg.

I samband med omorganisationen har styrelsen utsett bolagets nuvarande arbetande styrelseordförande Mikael Solberg till ny VD och koncernchef från den 1 juli 2003 och Christel Kinning till ny vice VD. Styrelsen har samtidigt utsett Claes Hansson, ekonomidirektör i Westergyllen, till ny styrelseordförande.

"Polarn O. Pyret står inför en intressant utmaning i och med utlands-expansionen och jag har valt att fokusera all min kraft på den viktiga uppgiften", säger Christel Kinning.

Rnb Retail and Brands AB äger, driver och utvecklar butikskoncept för

mode- och kvalitetsmedvetna kunder. Rnb driver Polarn O. Pyret, Solo/Champagne, Saks/Blombergs och NK/Varumärkesbutiker. Rnb är Sveriges största modeföretag i det övre kvalitetssegmentet.

För ytterligare information kontakta Claes Hansson 0511-34 53 04, 0708-35 09 68 eller Mikael Solberg 0708-18 44 40.