E-handel i SiteVision tack vare samarbete med Storm Commerce

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2017 14:20 CET

SiteVision och Storm Commerce har inlett ett samarbete som innebär att det nu går att skapa kraftfulla e-handelslösningar i Sveriges mest omtyckta och modulbaserade CMS, SiteVision.

Tillsammans vill Sitevision och Storm Commerce utmana marknaden med sin enkelhet, paketering och speed-to-market.

”SiteVision är ett omtyckt webpubliceringsverktyg (CMS) som används av hundratals webbplatser i Sverige och Norden. Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda marknaden våra gemensamma tjänster eftersom många har ett behov av en kraftfull e-handelslösning som även går snabbt att komma igång med, säger Michael Hallberg, CCO på Storm Commerce.

SiteVisions webpubliceringssystem bygger på färdigbyggda funktioner och moduler, där kunden kan skapa responsiva webbplatser utan programmering, direkt i webbläsaren. Modulerna för e-handel presenterades vid årets upplaga av SiteVisiondagarna i oktober och gör det möjligt att skapa digital handel fullt integrerad med kundens befintliga system såsom affärsystem, CRM, leverantörs- och logistiksystem mfl.

”E-handelslösningen i SiteVision öppnar upp nya spännande vägar för oss och det är också något vi vet att många kunder efterfrågar. Då vi båda utvecklar kraftfulla lösningar med fokus på enkelhet och användbarhet föll det sig naturligt att ta fram lösningen tillsammans med Storm Commerce ”, säger Anders Korsvall, VD på SiteVision.

SiteVision AB står bakom Sveriges mest omtyckta plattform för webbpublicering (CMS). SiteVision innehåller en mängd färdiga komponenter du använder för att enkelt skapa din webbplats. Det går snabbt att komma igång och dina medarbetare kan arbeta effektivt i verktyget för att skapa engagerande webbplatser. SiteVision kombinerar avancerad funktionalitet med ett användarvänligt och prisbelönt gränssnitt. Detta syns inte minst i trendrapporterna från det oberoende undersökningsföretaget Web Service Award. Där framgår det att SiteVision är det verktyg som fungerar bäst – med nöjdast kunder åtta år i rad.

Bland kunderna finns Scania, NIBE, Dina Försäkringar och Sveriges Kungahus.

Besök vår webbplats för mer information www.sitevision.se

Storm Commerce är ett innovativt svenskt techbolag som utvecklar en molnbaserad e-handelsplattform. Plattformen hjälper företag inom B2B och B2C att framtidssäkra sin digitala affär. En modern systemarkitektur med möjligheten att använda valfritt CMS skapar en agil och flexibel affärsmiljö. Tillsammans med ett växande ekosystem av partners erbjuder vi en av marknadens mest attraktiva lösningar för skalbar e-handel. Storm Commerce har haft glädjen att skapa affärsnytta och effektivisera e-handeln i snart 10 år och fortsätter att attrahera kunder som har sin digitala affär högt upp på agendan.
Läs mer om varför Adlibris, Blåkläder, Mio och Swedish har valt Storm Commerce www.storm.io

Kommentarer (0)

Kommentera