Senselogic byter namn till SiteVision

Pressmeddelande   •   Apr 13, 2010 13:24 CEST

Senselogic, företaget bakom webbpubliceringsverktyget SiteVision byter namn. Från och med idag har företaget samma namn som produkten: SiteVision. Samtidigt lanseras en nu webbsida på www.sitevision.se.

Idag inleds SiteVisiondagarna, som hålls för tredje året i rad av Örebroföretaget. Samtidigt som flera produktnyheter presenteras lanseras även det nya företagsnamnet med en ny webbsida.

– Framgångarna för publiceringssystemet SiteVision har gjort att varumärket är tillräckligt starkt för att kunna stå för sig själv, säger Anders Korsvall, delägare och en av grundarna till SiteVision. För många är SiteVision redan synonymt med företaget så därför förenklar på det här sättet och blir tydligare i vår kommunikation.

På SiteVisions nya webbsida www.sitevision.se har reklam- och webbyrån Strateg stått för den nya grafiska profilen.

Årets upplaga av SiteVisiondagarna har lockat rekordmånga besökare, 250 personer från företag, myndigheter, kommuner och organisationer från hela Sverige. SiteVisiondagarna hålls den 13-14 april i Örebro.

För mer information, kontakta gärna:

Anders Korsvall, delägare och en av grundarna av SiteVision:
019-17 30 32, e-post: anders.korsvall@sitevision.se

Om SiteVision

SiteVision utvecklar och säljer ett webbpubliceringssystem med samma namn och bildades 2002. SiteVision används för portalintegration och webbpublicering (CMS). Företaget driver sin verksamhet från Örebro och har idag mer än 250 kunder med över tusen webbplatser i Norden. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, samt över 100 svenska kommuner.

Bland kunderna finns Kungahuset, Skatteverket, Securitas Direct, Arbetsförmedlingen, Malmö stad och TaxiKurir.

SiteVision hette tidigare Senselogic.

Läs mer på http://www.sitevision.se.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.