SiteVision AB presenterar stolt vinnarna av Guldhanden 2014

SiteVision AB presenterar stolt vinnarna av Guldhanden 2014

Under SiteVisiondagarna i Örebro presenterade SiteVision AB idag, för fjärde året i rad och inför över 400 deltagare, vinnarna av Guldhanden. Nytt för i år var att tre vinnare korades. I kategorierna årets bästa offentliga webbplats, årets bästa kommersiella webbplats samt årets bästa intranät belönades tre organisationer som alla, med hjälp av SiteVision, lyckats skapa webbplatser och intranät utöver det vanliga.

Och vinnarna är…

Årets bästa kommersiella webbplats: Verisure

Juryns motivering: ”Vinnarens webbplats har ett väldigt tydligt syfte och ger den presumtiva kunden precis det som behövs utan onödiga omvägar. Den är attraktiv, fräsch och snabb och fungerar naturligtvis lika bra på små skärmar som stora.”

Årets bästa offentliga webbplats: SKL – Sveriges Kommuner och Landsting

Juryns motivering: Priset går till en webbplats som hur enkelt som helst skulle kunna vara den absolut tristaste i Sverige. Men. Den är snygg, informationstät och välskriven och funkar på alla plattformar. Istället för att vara tråkig, är den ett föredöme för alla Sveriges kommuner och landsting.”

Årets bästa intranät: Lidingö stad

Juryns motivering: ”Intranätet utnyttjar verktyget på ett utmärkt sätt och är en väl fungerande plattform som underlättar dialogen och samarbetet mellan användarna och som lovar gott inför framtiden.”

Juryns bestod av Pierre Du Rietz, VD Web Service Award, Lotten Bergman, språkpolis och redaktör, Jonas Söderström, informationsarkitekt samt SiteVision AB:s supportchef Ulrika Sandberg och företagets VD Anders Korsvall.

SiteVision AB är ett svenskt produktföretag som utvecklar en plattform för webbpublicering (CMS) och sociala intranät. Plattformen används av tusentals webbplatser och intranät i Sverige och internationellt. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, och över 120 svenska kommuner.

Bland kunderna finns SBAB Bank, Verisure, Skatteverket, Arbetsförmedlingen, Malmö stad och Sveriges Kungahus.

Läs mer på www.sitevision.se

Katarina Bonde