SiteVision presenterar stolt vinnarna av Guldhanden 2016

SiteVision presenterar stolt vinnarna av Guldhanden 2016

Under SiteVisiondagarna i Örebro presenterade SiteVision i dag, för sjätte året i rad och inför över 540 deltagare, vinnarna av Guldhanden 2016. I kategorierna årets bästa offentliga webbplats, årets bästa kommersiella webbplats samt årets bästa intranät belönades tre organisationer som alla, med hjälp av SiteVision, lyckats skapa webbplatser och intranät utöver det vanliga.

Och vinnarna är…

Årets bästa kommersiella webbplats: Bilprovningen

Årets vinnare i kategorin Bästa kommersiella webbplats har jobbat konsekvent med tydlighet och enkelhet på sin webbplats. Det finns ett tydligt huvudflöde som är väldigt enkelt, men där de ändå lyckas erbjuda tilläggstjänster på ett smidigt och bra sätt. De har jobbat smart med sökfunktionen som kan föreslå geografiskt relevanta resultat även när själva söktermen inte finns. När det handlar om besvärligare ämnen, som när kunden inte är nöjd, bjuder de in till den diskussionen med tydlig och enkel kommunikation. Företaget har varit nominerad till Guldhanden förut, men har i år höjt sin webbplats till en snygg helhet. Årets vinnare är Bilprovningen!

Årets bästa offentliga webbplats: Tillväxtverket

Årets vinnare i kategorin Bästa offentliga webbplats har tagit ett stort kliv framåt genom sin nya webbplats. De lyckas bra med att förmedla syftet med sin verksamhet genom olika ingångar och hur de uttrycker sig – både i text och med ett konsekvent och riktigt snyggt bildspråk. Trots att organisationen har mycket att säga och rör sig i ett komplext område, lyckas de göra innehållet enkelt, elegant och inspirerande, till och med statistiken. Årets vinnare förpackar mycket nytta i ett väldigt snyggt paket – stort grattis till Tillväxtverket!

Årets bästa intranät: Pensionsmyndigheten

Årets vinnare i kategorin Bästa intranät har jobbat behovsdrivet och de har verkligen tagit vara på möjligheterna med det digitala för att göra ett bättre arbetsverktyg. De har gett användarna stor möjlighet att göra personliga inställningar, skapa grupper och namnge egna favoriter. De har också tagit vara på organisationens kultur att blogga. Med höga ambitioner och smart arbetssätt har de uppnått att 80 % av användarna tycker att det nya intranätet är bättre eller mycket bättre. Årets Guldhanden går till Pensionsmyndigheten!

Juryn bestod av Pierre Du Rietz, VD Web Service Award, Sara Rösare, examinerad språkkonsult, Rebecca Hallqvist, User Experience Designer samt SiteVision:s supportchef Ulrika Sandberg och företagets VD Anders Korsvall.