Dags att kora Svenska Mästarna i Ekonomi 2014

Nyhet   •   Maj 07, 2014 15:01 CEST

Den 8-11 maj samlas landets mest drivna ekonomstudenter i Örebro för att göra upp om den prestigefyllda titeln ”Svenska Mästare i Ekonomi 2014” och 45 000 kronor. Totalt deltar 22 lag från högskolor och universitet i hela Sverige. Under stark tidspress får de finalkvalificerade lagen svara på kniviga ekonomifrågor live inför domare och en stor publik. Grant Thornton är på plats som en av huvudsponsorerna för sjätte året i rad.

Totalt samlas 255 ekonomstudenter från hela Sverige under helgen för att tävla, men också för att delta på en konferens som i år har temat ”Design Your Life”. Som föreläsare återfinns Robin Trygg, Pelle Tornell, Magnus Helgesson och Linda Söderlindh som kommer att dela med sig av sina erfarenheter kopplat till temat. Grant Thornton kommer även att ha medarbetare på plats som ska berätta om sina karriärer inom revision och redovisning, för att inspirera och ge råd på vägen till studenterna.

Helgen bjuder också på flertalet nätverksaktiviteter, sittning samt en festlig finalbankett med prisutdelning. Allt detta gör SM i Ekonomi till en av årets största mötesplatser för ekonomstudenter från hela Sverige.

Om SM i Ekonomi

Svenska Mästerskapen i Ekonomi är en lagtävling i ekonomi och en konferens, instiftad 1987 av Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation, som arrangeras årligen andra helgen i maj. Varje högskola och universitet som undervisar i ekonomi har rätt att delta med ett lag bestående av tre studenter för att göra upp om titeln ”Svenska Mästare i Ekonomi”. Lokala uttagningstävlingar hålls under mars månad. 2013 vann Handelshögskolan i Stockholm titeln. Huvudsponsorer är Grant Thornton, Civilekonomerna och Nordea.

Varför sponsrar Grant Thornton SM i Ekonomi?

Som ett av Sveriges snabbast växande revisions- och konsultföretag söker Grant Thornton ständigt efter nya talanger som vill växa och utvecklas med oss. SM i Ekonomi utgör en idealisk mötesplats för att lära känna morgondagens ekonomer och framtida medarbetare.

Läs mer på www.smiekonomi.com