Grant Thornton sprang för Hand in Hand

Nyhet   •   Sep 19, 2012 14:50 CEST

Under Grant Thorntons s.k. GetTogether i Örebro den 15 september, genomförde företagets medarbetare ett  5 km lopp i centrala Örebro, där man kunde springa eller gå. Etthundra kronor per medarbetare som gick i mål skänktes till Hand in Hand. Kommunikationschef Håkan Jarlenius från Hand in Hand mottog på kvällen en symbolisk check på 79 400 kr från företagets vd Peter Bodin. Därigenom kan Hand in Hand hjälpa till att starta ca 100 nya företag i fattiga länder, primärt Indien, där kvinnor får mikrolån och utbildning för att komma igång med eget företagande.

Loppet var en avslutning på en CSR-aktivitet som Grant Thornton ägnat övriga lördagen åt. Då hade nära 900 medarbetare på plats i Örebro deltagit i vad som kanske är Sveriges största CSR-aktivitet för ett enskilt företag. Medarbetarna arbetade i 90 grupper som behandlade 25 olika ämnen med koppling till CSR för att få medarbetarnas synpunkter och åsikter i de olika frågeställningarna. Resultatet ska användas som en grund till företagets CSR-strategi. Diskussionerna i grupperna stöttades bl.a. av CSR-experter som Per Grankvist och Sasja Beslik. Den sistnämnde höll också en presentation på morgonen som start på dagens aktivitet.