Nominerade kvinnor till Gabrielsen Award

Nyhet   •   Okt 09, 2012 09:11 CEST

Den 15 november delas Gabrielsen Award ut för första gången i Sverige till en av fem nominerade kvinnor. Priset syftar till att få fler kvinnliga styrelseordföranden i Sverige i större företag. Följande kvinnor är nominerade till Gabrielsen Award i Sverige 2012:

Cecilia Daun Wennborg, civilekonom, styrelseledamot Proffice, Getinge, Eniro, Hakon Invest. Stockholm
Birgitta Klasén, civilingenjör, senior IT advisor,styrelseledamot Assa Abloy, Acando, IFS. Stockholm
Lotti Svedenstedt, jurist, styrelseledamot Clas Ohlson, Byggmax Group, Global Health Partner, Swedavia. Helsingborg

Carola Lemne, leg. läk., med. doktor, docent, vd & koncernchef Praktikertjänst, styrelseledamot Getinge, Investor, Svenskt Näringsliv

Lena Olving, ingenjör, vice vd Saab, styrelseledamot SJ, Novozymes i Danmark. Stockholm

Evenemanget riktar sig till vd-ar, styrelseledamöter och valberedningar i större företag och organisationer.

Priset delas ut av juryns ordförande, tillilka styrelseordförande i Grant Thornton, Lena Möllerström Nording samt Ansgar Gabrielsen, tidigar näringsminister i Norge. Vinnaren får ett styrelsestipendium på Harvard Business School samt en statyett av Marian Heyerdayl. Priset har som övergripande syfte att få fler kvinnliga styrelseordföranden i Sverige. Rättighetsinnehavare är Styreinformasjon AS.

Anmälan och mer information ges på följande sida:

Läs även mer om priset på: